Kapitel 82

Jag skulle vilja nå 100 kapitel. Men vi får se :) 
----------------------------------------------------
Kapitel 82.

– Är han här än? Utbrast jag mitt under en värk.
Jag satt i en rullstol och försökte rulla mig framåt då Mira kom tillbaka med en läkare.
– Michael är på väg… oroa dig inte. Svarade Mira och hjälpte mig emot sjukrummet.
Kramperna blev värre och de hade en minuts mellanrum. Jag behövde honom vid min sida.

När jag precis hade blivit lagt i en säng och en av värkarna slutat så slängdes sjukrumsdörren upp och Michael kom andfådd in i rummet. Han kom genast fram och kysste min panna.
– I’m here. Sa han och försökte få luft. Jag log tills nästa värk började.
Doktorn sprang iväg för att hämta smärtstillande och se testresultat för att se så att allt gick bra hittills. Och nu var det bara jag, Michael och Mira kvar i rummet.
Michael försökte sjunga för att lugna ner mig, men han var själv uppe i varv.
– This is amazing. This is a miracle. We’re about to have our baby. Höll han på och var nog lyckligare än jag någonsin sätt honom. Han höll min hand och satte sig på en stol vid min sida.
– He’s in love with you! Utbrast plötsligt Mira efter att ha varit tyst en stund. Jag såg frågande på henne och hon suckade ut. Först trodde jag att hon menade Michael, men det gjorde hon inte.
– Dan. That’s why we broke up. He’s in love with you. He still is. Fortsatte hon.
Det blev tyst I rummet en stund.
– Why would you tell us this, on this day, at this time? Ifrågasatte Michael.
– Because I couldn’t keep it inside anymore.
– What the hell are you talking about? We don’t care if some guy loves her. She’s taken, alright?
– What’s wrong with you? Be a little bit more sensitive please. Utbrast Mira.
Nästa värk började, men ingen brydde sig längre. De fortsatte bråka.
– What’s wrong with me? YOU are the one who brings this up on our special day.
– EVERY DAY of yours is special! Sandra has always gotten everything and I have nothing. Do you have any idea how lucky you two are? You found the love of your life so early. You’re happily married, and now you’re about to have a baby. And here I am, babyless, working at some shitty restaurant and has just broken up with my boyfriend because he’s in love with Mrs. Perfect!
- Our lives aren’t perfect! Every move we make is out there in the public eye. There’s always a lot of drama going on with ex-boyfriends and girlfriends and friends and NOW… our baby might come out dead. The heart of it is very weak, and if it even survives, our child has to go through a lot of surgery. And… oh god… our child might die. Svarade Michael som om han först nu insett det. Han brast ut i gråt, och jag såg på Mira som genast kände sig skyldig.
– I’m sorry… I had no idea. Viskade hon och jag insåg att värkarna hade slutat under bråket.
– It’s going to be okay. Tröstade Mira och jag insåg att deras krig var över.
– I’m sorry too. And I’m not supposed to be crying because I’m sad. This is a magical day. Sa Michael och försökte le. Jag försökte att inte tänka så mycket, utan undrade mest varför värkarna slutat.
Doktorn kom tillbaka in i rummet och såg på oss tre. Med sig hade han mina föräldrar, och Katherine och Janet Jackson. De alla lämnade blommor och ballonger till oss och satte sig ner bredvid mig.
– This is so exciting! Utbrast Janet.
– I argue! I am glad. Hurrade pappa och log sitt gubbleende. Det kändes bra att ha alla vid sig.
De alla pratade med oss en ganska lång stund. Då plötsligt doktorn öppnade munnen.
– Okay, everybody needs to leave the room, except the mother and the father of this child.
Alla gick långsamt ut igen, även Mira. Och doktorn stängde sedan igen dörren.
– The child is going to be okay. It’s grown healthier since the time you were here last. And if everything goes the way it’s supposed to, it will survive and come out perfectly.
Jag och Michael såg på varandra och försökte inse vad vi just hört. Ett lyckosken spreds inom mig och jag skulle kunnat börja gråta direkt i den sekunden. Men när doktorn sedan öppnade munnen igen så rös jag till av obehag. Jag kände på mig att något annat var fel.
– The child will be born with a weak heart, and it’s something that runs in family. And according to our medical tests, it’s something that comes from your side, Sandra.
– Oh, yeah. My mother was born with a weak heart. Svarade jag tillbaka. Men jag började långsamt inse vad hon menade med det här.
– Sandra, you will lose a lot of blood, and if your heart doesn’t pump enough there’s a chance you might not be able to go through this. Svarade hon allvarligt. Jag slutade blinka.
– Are you saying, I might… die? Viskade jag lågt. Som om ingen fick höra.
– We will do anything we can to save you. But there’s a risk, and it doesn’t look very good. 
--------------------------------------------------------------------------------------
:o Glöm inte kommentera <3


Kommentarer
Postat av: Elli

Hedldkdjdkdjd va spännande! Jättebra skrivet:D vill ha mer nuuuuu<3

2013-01-28 @ 06:08:43

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback