The girl is mine (del 67)

Kapitel 67
Det hade gått två veckor, och Michael var borta en hel del.
När han var hemma, så var han mest på Neverland’s teater eller i danssalongen där han tränade att dansa. Han kom hem sent på kvällarna och jag brukade finna honom vid 3 tiden i köket där han gjort ett försök att göra någon snabb mat men bara somnat vid bordet.
Hans schema var tight.
Han gick upp tidigt och gjorde kaffe och gjorde sig klar med att duscha och så.
Sedan åkte han iväg för att gå på något möte om någon framtidsplan, eller för att träffa Quincy Jones och diskutera nya låtar till ett kommande album. Sedan var han tvungen att köpa mat någonstans i förklädnad och äta i sin bil på väg till ett gym där han tränade i 2-3 timmar för att komma i så bra form som möjligt innan turnén. Sedan åkte han tillbaka hem och åt, gick till danssalongen/teatern och övade in koreografi med sig själv i några timmar (för att allt skulle sitta). Tog sig sedan iväg till scenen på kvällen, träffade sina bröder och började repetera med dem. Duschade och bytte om efteråt där. Blev dragen till någon tråkig fest för att han var tvungen att träffa vissa ”viktiga” personer. Åkte hem, halvt sovande och som sagt somnade vid köksbordet.
Själv gick jag runt och oroade mig för honom och för hur jag skulle förmedla att jag var gravid.
Jag försökte dölja det ,eftersom att om jag skulle säga det nu skulle han förmodligen inte klara det.
Det skulle bli för mycket för stackaren.
Och hela tiden ringde Diana och frågade efter Michael. Hon sa aldrig vad hon ville, hon frågade bara om hon kunde prata med honom. När jag sa att han inte var där la hon bara på.
De hade tänkt att ha turnén om bara några månader.

*Krash, bom*
-”Schhh”
Jag vaknade och suckade. Michael hade ramlat över något i mörkret.
Jag hörde ifrån nedervåningen hur han gick in i köket. Jag la mig ner till rätta och försökte att somna om. Efter cirka 10 minuter så vaknade jag igen, och då var det helt tyst.
Hade han somnat i köket igen? Jag gick upp ur sängen med en suck, tog mig ner för trappan och in i matsalen. Ingen Michael där. Jag gick vidare och kollade runt på undervåningen, och fann honom den här gången i biblioteket. Han satt i en av fåtöljerna med en macka i knäet och en utspilld juice på golvet och en bok i ena handen. Jag log för mig själv över hur söt han var, men gick sedan fram till honom och satte mig på huk. Jag knackade lite lätt på hans hand.
-”Michael”
-”Hm?” Han hoppade till och kollade på mig med glansiga ögon. Han hade ringar under ögonen.
-”Michael, are you drunk? Sa jag och kände hur hans blick inte bara viskade att han var trött. Han kollade ner i marken.
-”Nahhhh” Sa han och fnittrade.
-”What the…”
-”You can’t decide over me. Nobody can! Just because you’re my mother doesn’t mean I uhhhhh.”
Sa Michael och stängde ögonen igen. Jag suckade och försökte hålla honom vaken.
-“Michael, I’m not your mother. I’m your wife. Now you need to go to bed and sleep. You don’t even drink! How could this have happened anyway?” Sa jag och reste på mig och gick för att hämta en golvmopp och sopa upp juicen. Michael började plötsligt gråta.
-”I’m so sorry! I had no idea!” Sa han.
-”Michael, we’ll talk tomorrow somehow. You need to stop with this schedule. Just, go to bed, if you can walk.” Suckade jag.
-“I didn’t know she was going to do that. We’re just friend you know. I mean… oh” Suckade han olyckligt. Vad talade han ens om?
-”Last time when she kissed me, Oh I just thought that was going to be it!”
Han reste sig upp och började gå.
-”Who are you talking about?” Frågade jag och började plötsligt tänka på vad han faktiskt sagt.
-”Rossy!”
Vem var Rossy? Var det här bara något han sa eller var han ärlig? Han var full, man kunde inte lita på det då. Men aldrig att Michael dricker sig full själv, det måste varit någon som övertalat honom.
-”Who’s Rossy?”
-”You know, with the big hair and the long legs.”
-“Just go to bed Michael. I’ll cancel everything on your schedule for tomorrow, because you will probably have a headache.”
-------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera <3

Kommentarer
Postat av: MAYA

Bra jobbat! Fortsätt!

2012-06-08 @ 17:50:38
URL: http://shotitout.blogg.se/
Postat av: LYZMELK

Bra skrivet, mer. <3

2012-06-08 @ 17:51:51
URL: http://lyzmelk.blogspot.com
Postat av: Elli

Du skriver så grymt bra!!! Asså du slutar ju kapitlet när allt spännande händer!! MEEER!! NU! :D <3

2012-06-08 @ 19:45:56
URL: http://realelli.tumblr.com
Postat av: Julia

Är det en novell? Coolt att du skriver en om Michael Jackson. Häftigt. ;)

2012-06-08 @ 20:41:58
URL: http://thebestofmyworld.blogg.se/
Postat av: Bella

Skriver du noveller? :)

2012-06-08 @ 20:42:53
URL: http://coolapysseltjejen.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda - Hästar & Foto

Gillar du michael jackson? :)

2012-06-08 @ 20:43:03
URL: http://mtphotography.blogg.se/
Postat av: Bea

Inte för att jag är läst hela, men du skriver och uttrycker dig väldigt bra! :)

2012-06-08 @ 20:47:26
URL: http://bejja.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag ska läsa senare när jag har tid! <3

2012-06-08 @ 20:49:12
URL: http://livetsomfreja.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback