Kapitel 72

Kapitel 72.
Michael's Perspektiv:
Det hade gått en vecka, och jag var inte säker på vad Sandra höll på med. Hon var tyst, kollade alltid på mig misstänksamt och ställde frågor. 
Hon var mig på spåren... och jag visste att jag var tvungen att berätta. Om hon tog reda på vad som hänt själv så skulle det bara bli värre. 
Jag jobbade, som vanligt, men det var mest inför turnén just nu. Mina skuldkänslor höll på att döda mig innifrån, och de varken lät mig sova eller skratta. Men jag grät inte heller. Jag gick runt, med samma min, försökte bete mig proffisionellt, och tog sömnpiller för att inte ligga vaken hela nätter. 
Jag hade skrivit förslag på hur jag skulle berätta på små lappar och gick runt och försökte välja vilket som lät bäst. Inget passande. Det fanns inget man säger i en sån situation. Man kan inte få det att låta bra. Man kan inte göra det mindre skonsamt. Det är bara att säga som det är och vänta på reaktion.
Jag hoppas hon inte tänkt slå mig. 
-"I love you." Sa jag och ställde mig bakom henne, hon såg på mig igenom spegeln som hon stod inför. Hon höll på att sätta upp sitt hår. 
-"Great, now make yourself ready. We're leaving in a few minutes." Påminde hon mig och tog bort mina händer. Jag gick därifrån. 
Vi skulle äta middag med Quincy Jones, hans fru och ett annat par. Jag gick och tog på mig kläderna jag skulle ha och tog på mig mina solglasögon. 
Klar stod jag sedan vid ytterdörren och såg hur Sandra tog sin handväska och gick emot mig. Hon hade en svart klänning, rött läppstift, klackar och uppsatt hår med några hårslingor längs hennes kindben. Jag log smått emot henne, med tanken i huvudet att jag inte förtjänade henne. 
Hon log mot mig tillbaka och jag öppnade ytterdörren. Hon tog sin jacka och vi gick ut till bilen. 
-"Are you nervous?" Frågade jag. 
-"No, should I be nervous?" Frågade hon tillbaka med ett leende. Jag ryckte på axlarna och log tillbaka. 
-"You've met Quincy before, and I'm sure the other ones are really nice too." 
-"Do you know what their names are?" Frågade hon. 
-"The guy is a tennis player named John McEnroe. We're meeting them because they're friends with Quincy and John also do commercial and might help us let the whole world know we're doing this tour." 
-"mhm." Sa hon och kollade ut igenom fönstret. Hon lyssnade inte ens vad jag sa. Jag kollade ut igenom mitt fönster och väntade på att vi skulle komma fram. Bilresan kändes som om den varade alldeles för länge. 
-"Hi, I'm John McEnroe. My woman is in the lady's room, she'll be right here." Hälsade John. Jag sa mitt namn. Sandra hälsade också med ett leende. Quincy kramade mig och hans fru log vänligt och tog i hand. Plötsligt kom John's flickvän fram till oss. 
-"Tatum?!" Utbrast jag samtidigt som Sandra. 
-"Hello Michael." Hälsade Tatum O' Neal och log. Om jag inte burit solglasögon hade jag gett Quincy den blicken han förtjänade. Hur hade han tänkt nu? 
-"This is our table." Sa Quincy's fru och vi gick bort till ett stort bord och satte oss. Sandra mumlade något på svenska. Hennes föräldrar skulle komma nästa helg tydligen, eftersom Rolf fick något på sitt jobb och därför inte kunde åka den här helgen. 
-"Tatum, om du rör min man ska jag döda dig." Sa Sandra och log mot Tatum. Jag förstod att det var något elakt, men det gjorde inte Tatum. 
-"Thank you, I'm so glad you seem to be over what... happened..." Log Tatum tillbaka. Vi tog upp menyerna och började läsa i dem. 
Middagen pågick och vi alla pratade och hade ganska trevligt, Tatum satt nästan med sina ben i mitt knä under bordet, men annars var det helt okej. 
Sandra höll i min hand, och såg på mig med ett leende lite då och då. Vi delade efterätt, och åter igen kände jag att jag inte förtjänade henne. 
-"Michael, I'm so much better at kissing now. You have no idea, right baby?" Sa plötsligt Tatum och log mot John. John tuggade med öppen mun och svarade att hon hade rätt. 
-"Just, try me. Just a kiss on the cheek, you'll notice." Sa hon och sträckte sig över bordet. 
-"I don't think we should..." Sa jag och backade undan. 
-"Oh comon, we're just friends." Sa hon och låg på bordet. Hon gav mig en kyss på kinden och sedan en på munnen. Jag reste på mig hastigt. 
-"I need to use the bathroom." Sa jag, för att komma bort ifrån situationen. Jag släppte Sandra's hand och gick därifrån för att komma till herrarnas. 
Plötsligt tog någon tag i mig, när jag stod i kön till toaletterna, våningen under vårat bord. 
-"Seriously Michael?" Sa Sandra, jag vände mig om och mötte henne. Hon la sina händer på sina höfter. 
-"I can tell you wanted to kiss her, and just because I was there..." 
-"Are you out of your mind? No! I'm done with her. She's cra..." 
-"Michael, I know you! You got so uncomfortable because you wanted her to do it, but I was there..." 
-"No! I promise! I would never want that. I don't like her at all. I had no idea she was going to be he..."
-"STOP INTERUPTING ME!" 
Jag stannade upp. En gubbe gick förbi i korridoren och såg på oss. Sandra öppnade dörren till toaletten efter att en kille gått ut därifrån, och knuffade in mig och låste dörren. 
-"Listen. You set me up on this. This was your change meeting her, I'm sick of you hiding things for me." Suckade hon och satte sig på toalettlocket. 
-"Please..." Började jag... men blev avbruten igen. 
-"Why aren't you honest with me Michael? Why won't you tell me things? Like... that thing with Diana?" Sa hon. Jag stelnade till. 
-"What... thing?" Frågade jag. Visste hon? Skulle jag dö? Skulle hon mörda mig, här, på en toalett?" 
-"I know you guys fought over something. You could have come to me right away, we could talk about it and you could tell me what happened..." 
-"Sandra, we didn't really fought..." 
-"We could have talked and I could make you feel better. I want you to be honest with me. I'm honest with you, you know." 
-"It wasn't just a fight." Avbröt jag. Hon såg förvirrad ut.
-"Yes, I'm mad at her. Sandra, there's something I need to tell you" Sa jag och kollade emot väggen. Här kom det. 
-"She was helping me with... some work, and I kind of got drunk." Började jag. 
Hon satte en hand framför sin mun och andades in ett andetag. Tårar formades i hennes ögon. 
-"Did you kiss her?" Viskade hon fram. Hur skulle jag nu berätta resten? 
-"I... I.... I slept with her." 
-----------------------------------
Kommentera. :)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Super bra men du måste bli lite bättre på att uppgradera! ;) <3

2012-07-08 @ 16:16:00
Postat av: Applehead ELVIRA! :D

OH MY FUCKING GOOOOOOOOOOOOOOOOD!
Har aldrig varit så här spänd på slutet av berättelsen! O.O Jag är helt otroligt jävla kär i den här storyn! <3333 Skriv mer! innan jag dör av förväntingar XD Vill.Ha.MER.NU XD *Desperat* ;)
Du är så duktig gumman! :D :D <3

2012-07-08 @ 17:41:27
URL: http://elviran.myshowroom.se/
Postat av: Chey

OMG SKRIIIIV MEEEEEER

2012-07-08 @ 19:18:32
Postat av: olivia

AAAAAHHH, du e så bra!! älskar storyn, kan nt vänta på nästa kapitel:P hoppas du skriver mer snart<3333333333333333

2012-07-08 @ 20:03:50
Postat av: jonna

mihihi, gud va bra!!!:D
hoppas du gör ett kapitel SNART;3

2012-07-09 @ 10:54:01
Postat av: johanna

spännande;D
e astaggad tils nästa kapitel^^<3333333333

2012-07-09 @ 11:17:57
Postat av: slghhaeh

MEEER:3

2012-07-09 @ 18:03:17
Postat av: Cajsa Netjy Gräsberg - bloggdesignnn

Cool blogg :)

2012-07-12 @ 17:40:26
URL: http://netjy.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback