The girl is mine (del 49)

Snaaart 50 O_O
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 49
*4 December*
Det var helt sjukt hur mycket Thriller hade sålt. Statestiken gick högre och högre för dagarna som gick, låtarna var etta på alla topplistor i hela världen och på varenda kanal pratade folk om albumet. Paparazziesarna var ännu mer påflugna och Michael fick in fler och fler förfrågningar om galor att komma på, om priser att ta emot och intervjuer att vara med i. Folket ville bara ha mer och mer... varenda tidning skrev om honom. Och nu när Michael hade hela världens uppmärksamhet, så tjänade de stora pengar på att skriva om pinsamheter och lögner. Men en sann sak fick de reda på... att Michael gjort "något" med sin näsa. Dagen innan (3e December) hade den första snön kommit. Den kom sent i år. Michael kom inspringande i köket med mössa, vantar, stövlar, en stor jacka och täckbyxor. Jag fnissade åt honom.
- You look so cute. sa jag och fortsatte att fylla i papper. Det var papper som skulle ansöka mig till arbetsförmedlingen, så att jag skulle kunna få ett jobb.
Michael log mot mig och gav mig en mössa.
- Comon, we're going out!
Vi tog oss ut från baksidan och in i en limosin. Som sedan körde runt allt för att komma iväg ut på bilvägen.
- Sandra, there's something i have to tell you... sa Michael. Jag vände min uppmärksamhet mot honom.
- When i was a kid, my best friend was a rat. His name was Ben... Michael började berätta om Ben. Och om att han för bara några veckor sedan fått en flashback ifrån allt. Och inatt, så hade han drömt om honom igen.
- I feel so sorry for you... sa jag och kramade om honom.
- It's ok, it was a long time ago since it happend... Jag nickade och smekte honom över kinden med min vante. Han hade fått tårar i ögonen när han berättat allt.
- But here's what i wanted to tell you... i want to get a pet. Sa han.
- Ok, why not? log jag.
- You're okay with it? frågade Michael.
- Yeah! It's a rat, and i know it would mean so much to you. Michael log mot mig.
Michael satte sig längst bak, och jag framför honom, i princip, i hans knä. Busig som han är, så drog han ner min mössa för mina ögon.
- U ready? Skrattade han.
- Jackass. sa jag och flinade.
- I take that as a yes. Jag drog fort upp mössan över ögonen samtidigt som han tog fart med händerna. Pulkan knuffades över kanten. Han tog tag runt min kropp och jag kände hur ett pirr for över mig när vi åkte ner för backen i en rasande fart. Vi båda tjoade av glädje. (xD).
Michael svängde med ena handen i marken, så att vi for ner för nästa backe. Den var dock inte lika lång.
- MICHAEL! WATCH OUT FOR THAT TREE! skrek jag och såg hur ett träd närmade oss.
- What tree? Sa Michael helt lugnt.
- THAT TREE! skrek jag och stängde ögonen hårt. Jag kände hur Michael tog ett hårt grepp om min kropp och rullade ut oss ur pulkan, och duktiga som vi var, så var där nästa backe som man kunde åka ner för. Vi rullade som en stor hög ner längs backen. Det gick fort, och helt plötsligt så låg vi längst ner, han låg på mig och jag hade tappat luften. Han reste sig.
- Are you ok? Sa han oroligt och sträckte fram en hand. Jag tog den och reste mig försiktigt upp. Jag kände mig yr. Jag nickade och försökte dra in luft i lungorna. När jag fick syre igen så kände jag mig bättre.
- I'm sorry about that... sa Michael och kramade om mig.
- It wasn't your fault. sa jag och försökte le. Han kysste mig på kinden och tog min hand. Tillsammans gick vi upp för backen, tog pulkan, gick upp för nästa och la ut den.
- Do you want to do it again? Log han. Jag nickade. Och vi satte oss i pulkan igen. Denna gången gick det betydligt bättre. Men när vi rest oss upp...
- Sandra! Look! A CHICKEN! Flämtade Michael och pekade bakom mig. Dum som jag är, vände jag mig om för att kolla på "kycklingen". Jag kände något ovänligt och kallt i nacken som kastades ifrån Michael. Jag vände mig försiktigt om. Han gapskrattade.
- Really sandra? A CHICKEN in the woods? skrattade han.
- Yeah, it wouldn't be THAT strange if you think about it. Since i'm watching a chicken right now. Sa jag och försökte att inte le. Michael stannade upp.
- Yo callin' me a chickn? sa Michael och höjde ett ögonbryn.
- Hell yes. sa jag och på några sekunder hade jag kastat iväg en snöboll mot honom. Han duckade.
- I declear a snowball fight... sa Michael hotfullt och spände ögonen i mig. Det var svårt att inte skratta.
- I accept...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 49
*4 December*
Det var helt sjukt hur mycket Thriller hade sålt. Statestiken gick högre och högre för dagarna som gick, låtarna var etta på alla topplistor i hela världen och på varenda kanal pratade folk om albumet. Paparazziesarna var ännu mer påflugna och Michael fick in fler och fler förfrågningar om galor att komma på, om priser att ta emot och intervjuer att vara med i. Folket ville bara ha mer och mer... varenda tidning skrev om honom. Och nu när Michael hade hela världens uppmärksamhet, så tjänade de stora pengar på att skriva om pinsamheter och lögner. Men en sann sak fick de reda på... att Michael gjort "något" med sin näsa. Dagen innan (3e December) hade den första snön kommit. Den kom sent i år. Michael kom inspringande i köket med mössa, vantar, stövlar, en stor jacka och täckbyxor. Jag fnissade åt honom.
- You look so cute. sa jag och fortsatte att fylla i papper. Det var papper som skulle ansöka mig till arbetsförmedlingen, så att jag skulle kunna få ett jobb.
Michael log mot mig och gav mig en mössa.
- Comon, we're going out!
Vi tog oss ut från baksidan och in i en limosin. Som sedan körde runt allt för att komma iväg ut på bilvägen.
- Sandra, there's something i have to tell you... sa Michael. Jag vände min uppmärksamhet mot honom.
- When i was a kid, my best friend was a rat. His name was Ben... Michael började berätta om Ben. Och om att han för bara några veckor sedan fått en flashback ifrån allt. Och inatt, så hade han drömt om honom igen.
- I feel so sorry for you... sa jag och kramade om honom.
- It's ok, it was a long time ago since it happend... Jag nickade och smekte honom över kinden med min vante. Han hade fått tårar i ögonen när han berättat allt.
- But here's what i wanted to tell you... i want to get a pet. Sa han.
- Ok, why not? log jag.
- You're okay with it? frågade Michael.
- Yeah! It's a rat, and i know it would mean so much to you. Michael log mot mig.
Michael satte sig längst bak, och jag framför honom, i princip, i hans knä. Busig som han är, så drog han ner min mössa för mina ögon.
- U ready? Skrattade han.
- Jackass. sa jag och flinade.
- I take that as a yes. Jag drog fort upp mössan över ögonen samtidigt som han tog fart med händerna. Pulkan knuffades över kanten. Han tog tag runt min kropp och jag kände hur ett pirr for över mig när vi åkte ner för backen i en rasande fart. Vi båda tjoade av glädje. (xD).
Michael svängde med ena handen i marken, så att vi for ner för nästa backe. Den var dock inte lika lång.
- MICHAEL! WATCH OUT FOR THAT TREE! skrek jag och såg hur ett träd närmade oss.
- What tree? Sa Michael helt lugnt.
- THAT TREE! skrek jag och stängde ögonen hårt. Jag kände hur Michael tog ett hårt grepp om min kropp och rullade ut oss ur pulkan, och duktiga som vi var, så var där nästa backe som man kunde åka ner för. Vi rullade som en stor hög ner längs backen. Det gick fort, och helt plötsligt så låg vi längst ner, han låg på mig och jag hade tappat luften. Han reste sig.
- Are you ok? Sa han oroligt och sträckte fram en hand. Jag tog den och reste mig försiktigt upp. Jag kände mig yr. Jag nickade och försökte dra in luft i lungorna. När jag fick syre igen så kände jag mig bättre.
- I'm sorry about that... sa Michael och kramade om mig.
- It wasn't your fault. sa jag och försökte le. Han kysste mig på kinden och tog min hand. Tillsammans gick vi upp för backen, tog pulkan, gick upp för nästa och la ut den.
- Do you want to do it again? Log han. Jag nickade. Och vi satte oss i pulkan igen. Denna gången gick det betydligt bättre. Men när vi rest oss upp...
- Sandra! Look! A CHICKEN! Flämtade Michael och pekade bakom mig. Dum som jag är, vände jag mig om för att kolla på "kycklingen". Jag kände något ovänligt och kallt i nacken som kastades ifrån Michael. Jag vände mig försiktigt om. Han gapskrattade.
- Really sandra? A CHICKEN in the woods? skrattade han.
- Yeah, it wouldn't be THAT strange if you think about it. Since i'm watching a chicken right now. Sa jag och försökte att inte le. Michael stannade upp.
- Yo callin' me a chickn? sa Michael och höjde ett ögonbryn.
- Hell yes. sa jag och på några sekunder hade jag kastat iväg en snöboll mot honom. Han duckade.
- I declear a snowball fight... sa Michael hotfullt och spände ögonen i mig. Det var svårt att inte skratta.
- I accept...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dam dam daaaaam! Kommentera :D <3

Kommentarer
Postat av: Saraa.

DOM SKA SKAFFA EN RÅTTA! <3

Den ska heta ben!

2012-01-25 @ 18:41:28
Postat av: Mikegasm

Awwwwwww<3333333

2012-01-25 @ 19:33:08

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback