The girl is mine (del 48)

tjolahopp :D Tack för att ni kommenterar lite mer <3
--------------------------------------------------------
Kapitel 48
*30 November (några veckor senare, ingen snö har kommit än) 03:05 AM (alltså på natten)*
Michael hade inte varit hemma i Jackson huset på 3 dagar, så här var jag... själv... efter att resten av Jackson familjen åkt till New york för att ta emot priser som Jacksons vunnit. Han hade inte hört av sig heller, och telefonen gick inte att nå. Jag hade nått Quincy, men han visste inte vart Michael hållt hus heller.
Klockan 4:00 så skulle Thriller släppas. Så jag satt ensam med en skål popcorn i tv-rummet och såg på en film sålänge.
Det regnade något så fruktansvärt ute, och jag kunde inte sluta oroa mig vart Michael var! Polisen letade efter honom, Quincy, Michaels vakter och jag visste inte vad jag skulle ta mig till! Eftersom Michaels vakter letade efter honom, var jag ensam. Jag satt och såg på filmen och försökte tänka på något annat. Han är säkert inte skadad, han är säkert oskadd... Plötsligt blixtrade det till och ett muller hördes. Herregud! Jag var rädd för åska! Och här satt man själv i ett skyhögt hus med träd runt sig. Mitt hjärta bultade på högnivå. MICHAEL, VAR ÄR DU? Han kan ju bara inte missa när Thriller släpps! Jag kröp under soffbordet och lyssnade hur åskan mullrade, och hur regnet smattrade så hårt mot fönstrerna att jag trodde att de skulle gå sönder. Plötsligt stängdes all el av. Jag satt i ett oändligt mörker under ett bord och darrade. Och jag svär att jag hörde fotsteg i trappan. Det lät som om någon gick runt på övervåningen samtidigt som ovädret smattrade utanför. Jag hörde ringklockan, men mina ben vägrade röra på sig. Plötsligt ringde hemtelefonen, hur var det möjligt? När elen var av?! Den stod på bordet, så försiktigt kröp jag upp i soffan och hoppade till när det åskade en hård small utanför. Det blev bara värre och värre. Jag lyfte på luren.
- Hallå? pep min röst. Men i andra änden, var det bara en lång ton. Jag la på luren. Plötsligt så hörde jag hur det bultade på fönstret. Jag skrek till samtidigt som jag kollade dit. Jag kunde inte riktigt se vem det var! Jag såg bara en skepnad. Men personen dunkade våldsamt mot fönstret samtidigt som den skrek något. Jag reste mig på spaghettiben och gick långsamt mot fönstret. Det blixtrade till, och plötsligt såg jag vem det var! Jag öppnade bakdörren och lät personen komma in.
- Michael! Pep jag. Han steg in och stängde dörren. Det bara rann vatten ifrån honom.
- I'm sorry if i scared you... But i tried to call you, and i knocked at the front door and i even climbed the stair to see if you where in our bedroom. sa han.
Jag hämtade en handuk och tände några ljus. Jag såg på när han torkade av sitt ansikte, tog av sin sjöblöta skjorta och torkade av hans överkropp. Regnet hade inte visat någon nåd.
- So it was you. Sa jag och kände mig lugnare.
- This night has really been a thriller... Sa michael samtidigt som jag hämtade en t-shirt, ett par mjukisbyxor och en tjocktröja till honom. Han tog på sig dem och sedan kramade han om mig. Jag kramade honom tillbaka.
- Michael, everbody's looking for you... where the hell have you been? frågade jag och vi satte oss ner i soffan.
- I've been freaking out! Thriller will soon be realesead, we've worked so hard! This might be the biggest shot in my life, or my biggest flop! So i've just droved around not knowing what to do. Cause there was nothing i could do! This is happening and i'm panicking! Sa Michael och drog en hand igenom sitt hår.
- Michael, calm down.. This album is going to be a huge sucess, i promise. Michael nickade och försökte andas.
- I need to fix that plug... sa Michael och reste sig upp för att gå och fixa proppar.
- Michael the whole system broke down, it's not just a plug... Michael försvann, och när han kom tillbaka så startade tvn.
- How...? sa jag helt förvånat. Michael ryckte på axlarna och satte sig sedan bredvid mig i soffan. Han höll sina armar runt mig och vi satte på nyheterna.
*03:59*
Jag hade somnat i hans knä, och nu väckte han mig.
- Sandra! Sandra! They're talking about it! Sa han ivrigt och jag öppnade försiktigt ögonen. Jag satte mig upp och såg på tv. Vem kollar på tv klockan 4 på natten iallafall?
Jag såg på tvn och en kvinna med alldeles för lång v-ringning snackade om Thriller. Plötsligt slog klockan fyra. Hon lyssnade ifrån sin hörlur och sedan vände hon ögonen in i kameran.
- Ok people, Thriller is now officially released! You'll be seeing it in all music stores by afternoon today! Now here's a lil' biografi about the popsensation, Michael Jackson! sa hon och de bytte till en liten dokumentär på 30 minuter om Michael. Om låtarna från Jackson 5, hur han var med i "The wiz", släppte off the wall och sedan fick man höra delar av låtar från Thriller. Jag hade hört dem, och jag tyckte de var det bästa låtarna han gjort.
Michael såg med ett leende på dokumentären.
- And now... we wait. Sa han och kysste mig på huvudet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 48
*30 November (några veckor senare, ingen snö har kommit än) 03:05 AM (alltså på natten)*
Michael hade inte varit hemma i Jackson huset på 3 dagar, så här var jag... själv... efter att resten av Jackson familjen åkt till New york för att ta emot priser som Jacksons vunnit. Han hade inte hört av sig heller, och telefonen gick inte att nå. Jag hade nått Quincy, men han visste inte vart Michael hållt hus heller.
Klockan 4:00 så skulle Thriller släppas. Så jag satt ensam med en skål popcorn i tv-rummet och såg på en film sålänge.
Det regnade något så fruktansvärt ute, och jag kunde inte sluta oroa mig vart Michael var! Polisen letade efter honom, Quincy, Michaels vakter och jag visste inte vad jag skulle ta mig till! Eftersom Michaels vakter letade efter honom, var jag ensam. Jag satt och såg på filmen och försökte tänka på något annat. Han är säkert inte skadad, han är säkert oskadd... Plötsligt blixtrade det till och ett muller hördes. Herregud! Jag var rädd för åska! Och här satt man själv i ett skyhögt hus med träd runt sig. Mitt hjärta bultade på högnivå. MICHAEL, VAR ÄR DU? Han kan ju bara inte missa när Thriller släpps! Jag kröp under soffbordet och lyssnade hur åskan mullrade, och hur regnet smattrade så hårt mot fönstrerna att jag trodde att de skulle gå sönder. Plötsligt stängdes all el av. Jag satt i ett oändligt mörker under ett bord och darrade. Och jag svär att jag hörde fotsteg i trappan. Det lät som om någon gick runt på övervåningen samtidigt som ovädret smattrade utanför. Jag hörde ringklockan, men mina ben vägrade röra på sig. Plötsligt ringde hemtelefonen, hur var det möjligt? När elen var av?! Den stod på bordet, så försiktigt kröp jag upp i soffan och hoppade till när det åskade en hård small utanför. Det blev bara värre och värre. Jag lyfte på luren.
- Hallå? pep min röst. Men i andra änden, var det bara en lång ton. Jag la på luren. Plötsligt så hörde jag hur det bultade på fönstret. Jag skrek till samtidigt som jag kollade dit. Jag kunde inte riktigt se vem det var! Jag såg bara en skepnad. Men personen dunkade våldsamt mot fönstret samtidigt som den skrek något. Jag reste mig på spaghettiben och gick långsamt mot fönstret. Det blixtrade till, och plötsligt såg jag vem det var! Jag öppnade bakdörren och lät personen komma in.
- Michael! Pep jag. Han steg in och stängde dörren. Det bara rann vatten ifrån honom.
- I'm sorry if i scared you... But i tried to call you, and i knocked at the front door and i even climbed the stair to see if you where in our bedroom. sa han.
Jag hämtade en handuk och tände några ljus. Jag såg på när han torkade av sitt ansikte, tog av sin sjöblöta skjorta och torkade av hans överkropp. Regnet hade inte visat någon nåd.
- So it was you. Sa jag och kände mig lugnare.
- This night has really been a thriller... Sa michael samtidigt som jag hämtade en t-shirt, ett par mjukisbyxor och en tjocktröja till honom. Han tog på sig dem och sedan kramade han om mig. Jag kramade honom tillbaka.
- Michael, everbody's looking for you... where the hell have you been? frågade jag och vi satte oss ner i soffan.
- I've been freaking out! Thriller will soon be realesead, we've worked so hard! This might be the biggest shot in my life, or my biggest flop! So i've just droved around not knowing what to do. Cause there was nothing i could do! This is happening and i'm panicking! Sa Michael och drog en hand igenom sitt hår.
- Michael, calm down.. This album is going to be a huge sucess, i promise. Michael nickade och försökte andas.
- I need to fix that plug... sa Michael och reste sig upp för att gå och fixa proppar.
- Michael the whole system broke down, it's not just a plug... Michael försvann, och när han kom tillbaka så startade tvn.
- How...? sa jag helt förvånat. Michael ryckte på axlarna och satte sig sedan bredvid mig i soffan. Han höll sina armar runt mig och vi satte på nyheterna.
*03:59*
Jag hade somnat i hans knä, och nu väckte han mig.
- Sandra! Sandra! They're talking about it! Sa han ivrigt och jag öppnade försiktigt ögonen. Jag satte mig upp och såg på tv. Vem kollar på tv klockan 4 på natten anyway?
Jag såg på tvn och en kvinna med alldeles för lång v-ringning snackade om Thriller. Plötsligt slog klockan fyra. Hon lyssnade ifrån sin hörlur och sedan vände hon ögonen in i kameran.
- Ok people, Thriller is now officially released! You'll be seeing it in all music stores by afternoon today! Now here's a lil' biografi about the popsensation, Michael Jackson! sa hon och de bytte till en liten dokumentär på 30 minuter om Michael. Om låtarna från Jackson 5, hur han var med i "The wiz", släppte off the wall och sedan fick man höra delar av låtar från Thriller. Jag hade hört dem, och jag tyckte de var det bästa låtarna han gjort.
Michael såg med ett leende på dokumentären.
- And now... we wait. Sa han och kysste mig på huvudet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nästa kapitel innehåller snö, pulka och Michael berättar om Ben, och avslöjar en liten grej. Mer säger jag inte, men det är epic iaf.
Kommentera <3

Kommentarer
Postat av: Mikegasm

Epic kapitel!!!<333

2012-01-22 @ 20:38:11
Postat av: Saraa.

BEEEN ÄR MED I NÄSTA, IHIH OMH BENBENBENBEN <

2012-01-22 @ 20:56:43

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback