The girl is mine (kapitel 76)

Hej! Jag har helt enkelt inte orkat skriva ett kapitel på ett tag, men sedan såg jag att jag faktiskt hade skrivit kapitel  redan, och hade det sparat i datorn. Så jag kan lägga ut det och jag hoppas jag får mer skrivarlust snart så att jag kan ge er mycket uppdatering :) Jag älskar er som läser The girl is mine, och orkar vänta. Vi har nu kommit en lång bit i den här historien, och jag är bestämd att jag inte tänker sluta på den här berättelsen förräns den är klar. 
Anyway, här är kapitel 76... 
---------------------------------------------------------------------------
Kapitel 76
-”This doesn’t mean I forgive you though, I’m not that easy.” 
-“Then what does it mean?” Frågade han. 
-“That I know I can’t hide anymore, so I want you near and I want to be with you. Forgiveness is a big thing and there’s probably going to come one day where I’m over it. But not yet.” 
-“I understand.”

Jag låg och tänkte på vad som egentligen hänt, då jag hörde hur sovrumsdörren öppnades och Michael kom in. Vi var hemma hos mina föräldrar, men tänkte åka tillbaka till USA idag.
Jag stängde ögonen och låtsades sova. Jag lyssnade hur han gick fram emot sängen där jag låg och han satte sig. Jag tänkte att han säkert skulle lägga sig och somna om, eftersom klockan var ungefär 5 på natten i Sverige, men när jag inte hörde något var jag tvungen att kolla. Jag vände mig mot honom. Han satt med penna och ett block. Han skrev försiktigt något.
-”What are you doing? go to sleep.”  Sa jag lågt och tände sänglampan.
-”I woke up and this song popped in to my head. I just need to write it down.” Sa han och skrev.
Han nynnade lite tyst och skrev lite till. Jag suckade och la mig ner igen.
-”How can you even write in the dark?” Frågade jag och släckte.
-”It’s not that hard.” Svarade han och la sedan ifrån sig blocket och pennan.
-”Go to sleep.” Muttrade jag och var väldigt trött.
-”I can’t.” Sa han. ”Why not?” frågade jag. ”I don’t have my sleeping pills.” Svarade han.
-”Why do you need sleeping pills? Try to rest and you’ll fall asleep.”
-“I need them because I have insomnia.”
Jag satte mig upp och tände lampan och såg på honom. ”You do?” For ur mig.
-”I had it a lot of the years when I was a teenager because of flashbacks from my father. And it went back to me when you went away. I have several thoughts in my head that has brought concern to me. So I’ve been using sleeping pills on prescription so I could keep going.”
-“Honey, I’m here. You don’t have to worry about anything. Now try going to sleep.”
-“Well after using those pills it becomes a habbit, a bad habbit. But I’ll try.”
Han la sig ner och jag släckte. Sedan höll jag om honom och hoppades att han skulle somna.
Det slutade med att jag vaknade vid klockan 7 och att han då inte somnat än. Så vi såg på en film.

Samma morgon, satt vi och talade då plötsligt pappa började bulta på dörren.
-”Hellu? Hellu! Barn! Hellu? Wakna!”
-”Dad, we’re awake. Just step inside, the door is open.” Svarade jag och efter några försök att öppna dörren och sedan efter att ha lyckats så gick han in, iklädd underkläder och en öppen morgonrock.
-”Does you wanna frukost? Jag made ägg.” Frågade han och kollade runt i rummet.
Michael låtsades förstå och nickade lite lätt samtidigt som han kollade på mig.
-”SUPER!” Sa sedan pappa och försvann ut i hallen igen. Michael vände huvudet mot mig.
-”What did just happen’?” Frågade han lite oroligt.
-”He asked if you wanted to shower with him.” Skojjade jag och försökte se seriös ut.
Michaels ögon blev större än de förmodligen någonsin varit.
-”What?!” Sa han och kippade efter andan. Då kunde jag inte hålla mig för skratt.
-”No, he asked if we wanted breakfast. He made eggs.” Sa jag och petade på honom för att se om han fortfarande var vid liv samtidigt som jag skrattade. Michael andades ut igenom näsan och kollade ilsket på mig, men sedan kunde han inte hjälpa att le.
-”Girl, why did I believe he actually said that he wanted to shower with me for even a second?” Sa han och tog tag runt mina handleder och brottade ner mig. Han satte sig på mina ben och höll fast mina armar samtidigt som jag skrattade och försökte komma loss.
-”Don’t call me girl, I’m a woman.” Sa jag och höjde ögonbrynen.
-”I’ll call you whatever I want.” Sa han lågt och mörkt, vilket orsakade att jag rös över hela ryggen.
Han böjde sig ner över mig och kysste mina läppar försiktigt samtidigt som han fortfarande höll fast mig. Plötsligt stod pappa i dörröppningen och snyftade.
-”Kärleken, är den inte fin?” Sa han och log. Den där gubben var som en tecknad komedifigur hela han. Michael släppte mig och vi båda reste oss ifrån golvet.
-”Uhm, Michael, should we go and get breakfast?” Frågade jag generat och skämdes för min pappa. Även om Michael förmodligen vant sig vid hans beteende vid det här laget.
Vi gick och tog frukost och satte oss i köket där mamma satt och läste i en tidning.
-”Hmm… here’s an add about men who cheats. It says they can’t be trusted if they cheat once and…”
-“Mamma!” Avbröt jag och skämdes ännu mer.
-“I’m just saying, they might be right. But since Michael is such an honest and perfect man, you don’t have to worry about him cheating on you with some other celebrity friends.” Sa hon och såg på Michael med sin mun spänd som ett svart streck.
-”Michael, ignore her.” Bad jag och suckade.
-”I’m guessing you’re aware of what happened. And I just want to apologize to you too. I NEVER wanted to hurt your daughter and I’m very sorry over what happened.”
-“Oh Michael, ignorera her! You are ung and attraktiv. It happens in many relationer. Pluss, den där Diana Rås got you full, eller hur? It happens den best. It happened to me too with another kvinna när I was ung.” Sa pappa som kom in i köket. Pappa hade alltid varit ganska förlåtande, och det var en bra sak med honom. Michael förstod hälften, men såg ändå tacksamt på honom.
-”Jaja,Rolf. Jag förlåter honom när Sandra förlåter honom. Men vad han gjorde var fel.” Sa mamma och såg också på pappa. Jag och Michael åt klart, och jag såg sedan på klockan och visste att vårat flyg tillbaka till USA skulle gå om några timmar, så vi behövde börja packa. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Glöm inte Kommentera : ) 

Kommentarer
Postat av: Isabell

Super bra vill bara ha mera!!!! :) <3

2012-08-23 @ 06:35:46
Postat av: Fanny

Bra! Mer :D :D :D

2012-08-23 @ 21:52:37
URL: http://fannykarlssons.devote.se
Postat av: Elli

jag vill ha meeeera:D<3

2012-08-24 @ 06:32:41
Postat av: cornelia

mera mera den är jätte bra du får bara inte sluta skriva <3

2012-08-30 @ 16:09:53

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback