The girl is mine (del 9)

well, hoppas ni kommenterar mer nu.
här kmr mer <33
---------------------------------------------------
Kapitel 9.
Det hade gått 2 och en halv vecka, och idag skulle Michael komma. Hans turné var slut, och han hade varit hemma i encino och hämtat saker. Nu skulle han bo här ett tag.
Varje dag hade vi talat över telefon, vi hade bestämt att vi var ihop. Men vi skulle inte berätta det öppet. Utom för närmaste vänner, typ som Mira.
Jag bar en ny klänning, eller tunika. Och ett hårband och en kofta. Jag tänkte på det där med ålderskillnad, 5år. Men det är väl inte mycket? Bara 5 små år, när han var 10 var jag 5, han var 5 när jag föddes. När jag är 70 är han 75.
Jag hade lurat iväg mamma och pappa på en bio, de fick gratisbiljetter, då blev de lyckliga. De ville träffa Michael, men jag sa att han skulle komma imorgon.
Det var bara jag hemma, och nu plingade det på dörren. Jag sprang och öppnade, och in kom mamma.
- Jag glömde biobiljetterna vetu. sa hon. Höhöhöhö skrattade pappa i bakgrunden. Jag skakade på huvudet, och sedan såg jag på när de åkte iväg med bilen. Jag stängde dörren och satte mig i köket för att vänta på Michael. Efter 10 minuter tog jag fram min bok, och läste 5 rader. Sedan plingade det på dörren. Ett pirr bildades i min mage, jag var nervös. Tänk om han skulle se mig, och ha tänkt på mig som mycket finare, och vänder i dörren och säger eusch!
Jag öppnade dörren. Och log mot Michael som stod med fullt av väskor runt sig.
- Welcome!! ropade jag och kastade armarna runt honom.
- Hi Sandra, thank you! wow, You look more beautiful then i could remember you as! sa han och log så att hans tänder riktigt glänste.
Jag hjälpte honom in med väskorna och bäddade upp extra sängen. Sen satte vi oss till bords och började samtala samtidigt som vi åt kräftor, risotto och panacotta. Vi drack vitt vin till.
- I usually never drink, but this is a special moment! I want to toast, for us!
- It's the same here, with the drinking. Vi höjde våra glas och slog de mot varandra. Det klirrade till och sedan drack vi lite. Sedan åt vi.
- Now the tour is ended, how does it feel? sa jag.
- Well, it feels good. But it's not really ended. I got some concert in december too. sa han och log mot mig.
- oh, i see! But right now it feels good?
- It feels great goat- girl!! sa han och skrattade.
- I've told you NOT to call me goat-girl!! Why do you even call me that? Do i look like a goat? sa jag och lekte irriterad.
- It's fun to call you goat-girl. yeah, you look EXACLY like a goat, you know. A old grey goat with beard and mad eyes and who's chewing on a cow....
- You dingo, goats don't eat cows??!
- They dont? why not?
- I think you know the answer of that question. sa jag och skakade på huvudet. Michael började duka av.
- If goats don't eat cows, what do they eat? frågade han och ställde sig mig diskbänken.
- They eat YOU!! sa jag och kastade mig på honom, jag kittlade honom. Han skrattade hysteriskt och vi sprang runt i hela huset. I soffor, sängar, på bord. Han snubblade i hallen på en matta, och jag föll över honom. Andfådda låg vi och kollade varandra i ögonen. Jag kysste honom mjukt, han bet mig retsamt i underläppen, jag fnissade till. Plötsligt låstes dörren upp och inspringande kom mamma och pappa med skyltar och kepsar.
- BÄSTA FILMEN NÅÅÅGONSIN! sjöng pappa. Mamma stannade och stirrade på oss, vi reste oss fort.
- Hallo Michael! No butt ungar, not in HALLEN hallå! sa han när han såg oss. Jag suckade, och drog med mig Michael in på mitt rum.
- Can you handle that you are living with them, when you are staying here? frågade jag och låste dörren.
- Of course i can, they really are funny!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 9.
Det hade gått 2 och en halv vecka, och idag skulle Michael komma. Hans turné var slut, och han hade varit hemma i encino och hämtat saker. Nu skulle han bo här ett tag.
Varje dag hade vi talat över telefon, vi hade bestämt att vi var ihop. Men vi skulle inte berätta det öppet. Utom för närmaste vänner, typ som Mira.
Jag bar en ny klänning, eller tunika. Och ett hårband och en kofta. Jag tänkte på det där med ålderskillnad, 5år. Men det är väl inte mycket? Bara 5 små år, när han var 10 var jag 5, han var 5 när jag föddes. När jag är 70 är han 75.
Jag hade lurat iväg mamma och pappa på en bio, de fick gratisbiljetter, då blev de lyckliga. De ville träffa Michael, men jag sa att han skulle komma imorgon.
Det var bara jag hemma, och nu plingade det på dörren. Jag sprang och öppnade, och in kom mamma.
- Jag glömde biobiljetterna vetu. sa hon. Höhöhöhö skrattade pappa i bakgrunden. Jag skakade på huvudet, och sedan såg jag på när de åkte iväg med bilen. Jag stängde dörren och satte mig i köket för att vänta på Michael. Efter 10 minuter tog jag fram min bok, och läste 5 rader. Sedan plingade det på dörren. Ett pirr bildades i min mage, jag var nervös. Tänk om han skulle se mig, och ha tänkt på mig som mycket finare, och vänder i dörren och säger eusch!
Jag öppnade dörren. Och log mot Michael som stod med fullt av väskor runt sig.
- Welcome!! ropade jag och kastade armarna runt honom.
- Hi Sandra, thank you! wow, You look more beautiful then i could remember you as! sa han och log så att hans tänder riktigt glänste.
Jag hjälpte honom in med väskorna och bäddade upp extra sängen. Sen satte vi oss till bords och började samtala samtidigt som vi åt kräftor, risotto och panacotta. Vi drack vitt vin till.
- I usually never drink, but this is a special moment! I want to toast, for us!
- It's the same here, with the drinking. Vi höjde våra glas och slog de mot varandra. Det klirrade till och sedan drack vi lite. Sedan åt vi.
- Now the tour is ended, how does it feel? sa jag.
- Well, it feels good. But it's not really ended. I got some concert in december too. sa han och log mot mig.
- oh, i see! But right now it feels good?
- It feels great goat- girl!! sa han och skrattade.
- I've told you NOT to call me goat-girl!! Why do you even call me that? Do i look like a goat? sa jag och lekte irriterad.
- It's fun to call you goat-girl. yeah, you look EXACLY like a goat, you know. A old grey goat with beard and mad eyes and who's chewing on a cow....
- You dingo, goats don't eat cows??!
- They dont? why not?
- I think you know the answer of that question. sa jag och skakade på huvudet. Michael började duka av.
- If goats don't eat cows, what do they eat? frågade han och ställde sig mig diskbänken.
- They eat YOU!! sa jag och kastade mig på honom, jag kittlade honom. Han skrattade hysteriskt och vi sprang runt i hela huset. I soffor, sängar, på bord. Han snubblade i hallen på en matta, och jag föll över honom. Andfådda låg vi och kollade varandra i ögonen. Jag kysste honom mjukt, han bet mig retsamt i underläppen, jag fnissade till. Plötsligt låstes dörren upp och inspringande kom mamma och pappa med skyltar och kepsar.
- BÄSTA FILMEN NÅÅÅGONSIN! sjöng pappa. Mamma stannade och stirrade på oss, vi reste oss fort.
- Hallo Michael! No butt ungar, not in HALLEN hallå! sa han när han såg oss. Jag suckade, och drog med mig Michael in på mitt rum.
- Can you handle that you are living with them, when you are staying here? frågade jag och låste dörren.
- Of course i can, they really are funny!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mer? kommentera <3 :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mitt favoritkapitel i love it <3

2011-06-22 @ 12:05:36
Postat av: Frida L

BÄST!!!! Du äger på att skriva! <3 MEEER! <3

2011-06-22 @ 12:10:44
Postat av: Sazan

Sjukt bra ! mera <3

2011-06-22 @ 12:12:18
URL: http://christianbeadlestory.blogg.se/
Postat av: FannyTheNovellGirl<3

Jätte bra elvira! glömde kommentera förut! Love itxD

2011-06-24 @ 11:31:35
URL: http://emmasbigsecret.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback