The girl is mine (del 10)

nu har vi nått 10 kapitel :D
yaaay!
här kmr mer:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 10.
Vi vaknade nästa dag av att dörren smälldes upp, och in kom pappa. Helt utrustad med fiskespön.
-WE ARE GOING TO FISKA!! Kom nu your tvaggmurts!
- Alltså pappa, varken folk som snackar Engelska, Svenska ELLER indiska förstår dig, snälla... vad betyder tvaggmurts??
- Det betyder faktiskt turturduvor om du inte visste det, COME NU! ropade han.
- He's kind of scary, we better do what he says... sa Michael förskräckt och satte sig yrvaket upp. Jag skrattade och vi gick och klädde på oss.
Vi kunde fiska ett litet tag, men sen skulle vi göra något som jag och Michael ville. Och då fick inte pappa följa med.
När vi var klara och packat med mackor, maskar och fiskespön och sånt tog pappa på sig sin töntiga fiskarhatt och vi åkte bil till havet där våran rostiga lilla motorbåt låg.
- Uhm, nice boat. sa Michael högt, han försökte låta trevlig.
- Yes, it är en nice båt! sa pappa och hoppade i den, Michael hoppade i efter och hjälpte sedan mig ner i den. Pappa drog igång den gamla motorn och körde ut på havet.
Han körde med en rasande fart, och väldigt långt ut. En fiskmås snodde hans fiskarmössa.
Plötsligt tvärstannade han så att vi nästan for ur båten.
- Here blir good! sa han och började sätta en mask på ett fiskespö. Jag och Michael sitter längst fram i båten med varsina fiskespön. Vi kollar varandra i ögonen, och Michael biter sig i läppen. Jag kan inte låta bli att le.
- I love your smile.... säger han.
- Thank you, det är what min wife fell för! säger då pappa och ler sitt äckliga lilla gubb-leende. Jag suckar tungt.
Det börjar rycka i mitt fiskespö, jag drar in linan.
- I think i got something! säger jag och drar hårdare. Michael började hjälpa mig.
- Jag har också napp! HJÄLP MIG! skriker pappa, men vi låtsas inte höra. I samma stund som vi får upp en aborre for pappa ur båten och efter fisken.
- SLÄPP SPÖET PAPPA! skriker jag efter honom.
- aldrig, en fiskare sjunker alltid med sitt spö!!
- Jaja, Hejdå! säger jag och sätter mig vid motorn, vi börjar köra lite sakta. Då kommer pappa simmandes.
- Okej då, jag fick släppa! säger han och hoppar upp i båten. Den välter nästan när han kliver på.
Vi åker tillbaka, och jag och Michael sätter oss på stranden till havet, vi tog med badkläder i smyg.
Det är ganska folktomt på stranden, för klockan är bara 8 på en söndag. Pappa åker tillbaka, och jag och Michael ligger och glor på varandra på stranden.
- I'm sorry, about it.
- You dont have to apoligize girl, he's funny.
- Hey, you just said girl, no goats!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 10.
Vi vaknade nästa dag av att dörren smälldes upp, och in kom pappa. Helt utrustad med fiskespön.
-WE ARE GOING TO FISKA!! Kom nu your tvaggmurts!
- Alltså pappa, varken folk som snackar Engelska, Svenska ELLER indiska förstår dig, snälla... vad betyder tvaggmurts??
- Det betyder faktiskt turturduvor om du inte visste det, COME NU! ropade han.
- He's kind of scary, we better do what he says... sa Michael förskräckt och satte sig yrvaket upp. Jag skrattade och vi gick och klädde på oss.
Vi kunde fiska ett litet tag, men sen skulle vi göra något som jag och Michael ville. Och då fick inte pappa följa med.
När vi var klara och packat med mackor, maskar och fiskespön och sånt tog pappa på sig sin töntiga fiskarhatt och vi åkte bil till havet där våran rostiga lilla motorbåt låg.
- Uhm, nice boat. sa Michael högt, han försökte låta trevlig.
- Yes, it är en nice båt! sa pappa och hoppade i den, Michael hoppade i efter och hjälpte sedan mig ner i den. Pappa drog igång den gamla motorn och körde ut på havet.
Han körde med en rasande fart, och väldigt långt ut. En fiskmås snodde hans fiskarmössa.
Plötsligt tvärstannade han så att vi nästan for ur båten.
- Here blir good! sa han och började sätta en mask på ett fiskespö. Jag och Michael sitter längst fram i båten med varsina fiskespön. Vi kollar varandra i ögonen, och Michael biter sig i läppen. Jag kan inte låta bli att le.
- I love your smile.... säger han.
- Thank you, det är what min wife fell för! säger då pappa och ler sitt äckliga lilla gubb-leende. Jag suckar tungt.
Det börjar rycka i mitt fiskespö, jag drar in linan.
- I think i got something! säger jag och drar hårdare. Michael började hjälpa mig.
- Jag har också napp! HJÄLP MIG! skriker pappa, men vi låtsas inte höra. I samma stund som vi får upp en aborre for pappa ur båten och efter fisken.
- SLÄPP SPÖET PAPPA! skriker jag efter honom.
- aldrig, en fiskare sjunker alltid med sitt spö!!
- Jaja, Hejdå! säger jag och sätter mig vid motorn, vi börjar köra lite sakta. Då kommer pappa simmandes.
- Okej då, jag fick släppa! säger han och hoppar upp i båten. Den välter nästan när han kliver på.
Vi åker tillbaka, och jag och Michael sätter oss på stranden till havet, vi tog med badkläder i smyg.
Det är ganska folktomt på stranden, för klockan är bara 8 på en söndag. Pappa åker tillbaka, och jag och Michael ligger och glor på varandra på stranden.
- I'm sorry, about it.
- You dont have to apoligize girl, he's funny.
- Hey, you just said girl, no goats!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SNÄLLA kommentera :D <3

Kommentarer
Postat av: FannyFreak

hahahahahh stackars turturduvorna! :D Pappan är ju bara BÄST!!! xD Jag älskar hur du skriver och man lever sig i texten. man får typ upp en bild på allt ;) Jaja jättebra, du måste fortsätta...det gör nog inte jag :/ JÄTTEBRA IAF!!! xD <3

2011-06-29 @ 19:03:21
Postat av: Mrs Michael Jackson ELVIRA u know ;)

helt underbart!!!!!!!!! OMG XD pappan äger, Michael är så jävla söt och skit jag älskar hela historian! TACK! MEEER!!!!<3

2011-07-01 @ 21:18:57
URL: http://freeway.devote.se
Postat av: AppleheadMJJ

GUUUUUUUUUUUUUUDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD VIIIIIIIILLKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTT BBBBBBBBBBBBBRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA KAPITTEL!!!!!!!!!!!! MEEEEEEE LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVVVVVVVVVVVVVVVVV It SO FUCKING MUTCH

2011-07-04 @ 20:35:36
Postat av: Emelie

MER <3<3<3<3<3<3<3

SKITBRAAA

2011-07-05 @ 20:14:43

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback