The girl is mine (del 1)

Här kommer jag börja min novell!
Jag har än så länge skrivit 18 kapitel i wordpad, så det kommer vara bra uppdatering.
Som ni vet kan noveller vara lite lame i början, så kan det vara här med.
Men sen blir det skojjigt, så fortsätt gärna läsa.
Välkommna. Glöm inte kommentera!!
----------------------------------------------------------------
Kapitel 1.
Det var vår, på väg mot sommaren och det var ovanligt varmt.
Jag var på väg till skolan, och lyssnade på fågelkvittret och kollade runt på den vackra naturen.
Det är mitt sista skolår, jag är 19år. Det var klarblå himmel, utom ett litet moln som lurade lite halvt synligt bakom några träd.
Plötsligt fick jag ett sms, jag drog upp min mobil ur min ficka. "Är du framme snart? ;P" stod det över skärmen. Från Mira
Jag skrev ihop ett sms tillbaka och skickade iväg. "100 meter kvar". Jag ökade takten och svängde in på skolgården.
Sedan mötte jag Mira i korridoren.
- Vi har kemi första lektionen! sa hon och vi skyndade iväg till kemisalen.
Vi kom lite för sent, men kemiläraren tyckte inte det gjorde så mycket. Vi satte oss och fick lyssna och anteckna.
Jag fick platsen precis bredvid fönstret. Jag kollade ut på träden långt nere längs gatan. Det var verkligen en fin dag.
Det syntes inte en människa så långt ögat kunde se, tills någon dök upp bakom ett gatuhörn. Jag suckade.
Jag funderade på att skolka, för att få njuta av naturen. Jag drömde mig bort, att jag var den där personen där ute.
När lektionen äntligen var slut så hade jag och Mira håltimme, vi satte oss ute på några bänkar och snackade.
- Står han fortfarande kvar? sa jag plötsligt, och la märke till han som jag sett igenom fönstret.
Han stod lutad mot en husvägg i VINTERJACKA! Jag svettades bara av att se honom.
- Vad är det där för freak? Det är ju typ 100 grader varmt! sa Mira irriterat och stirrade på honom.
- Vad väntar han på? sa jag fundersamt.
- Kom nu, vi har Spanska! sa Mira och reste sig.
- Gå du, jag ska skolka. Sa jag och släppte inte blicken från mannen med jackan.
- Gör som du vill, men jag kommer till dig sen efter skolan. sa Mira och gick iväg in till skolan.
Jag såg hur mannen, som bar solglasögon och hade luva uppdragen över huvudet och hög krage vände huvudet mot mig.
Jag fäste blicken i marken, och såg i ögonvrån hur han kollade på klockan. Sedan vände han sig åt mitt håll och började gå mot mig!
Jag låtsades inte kolla och bet mig i underläppen.
- Hi, is it ok if i sit next to you? sa han, med en röst som fick mina ben darra och jag rodna.
- Yeah, sure. If you want... sa jag. Och undrade varför han snackar Engelska.
Han satte sig brevid mig på bänkbordet och kollade ut i naturen. Jag kollade på hur en fågelmamma lärde sina fågelungar att flyga.
De såg otroligt söta ut, mamman dök först och visade hur man skulle göra. Sedan följde ungarna efter, de flaxade oroligt med sina vingar för att hålla sig
i luften, men de föll ned i fågelbadet under. Både jag och mannen skrattade till.
- It's very warm outside... började jag. Why do you wear that jacket?
- Well... uhm... why are you not in your school? sa han och kollade på mig igenom solglasögonen. Han döljde sitt ansikte så mycket han kunde.
- I asked you first! What's your name? sa jag och kollade lite irriterat på honom.
- See, i can't tell you that!! sa han, med en mjuk med bestämd stämma.
Jag svarade inte, vi satt tysta och kollade åt olika håll en lång stund.
- Ok, i will tell you. But first you have to tell me something about you, and you have to promise me to not freak out! sa han och kollade på mig.
- My name is Sandra olofsson. I'm 19 and i'm not in school because i want to be outside, your turn! I won't freak out. sa jag och kollade på honom, han var hemlighetsfull.
Han drog av sig sin jacka och sina solglasögon, jag såg direkt vem det var. Jag blev helt förstenad. Han sträckte fram sin hand.
- Hi, my name is Michael Jackson, and i'm 24 years old. I'm wearing a jacket to hide who i am.
------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 1.
Det var vår, på väg mot sommaren och det var ovanligt varmt.
Jag var på väg till skolan, och lyssnade på fågelkvittret och kollade runt på den vackra naturen.
Det är mitt sista skolår, jag är 19år. Det var klarblå himmel, utom ett litet moln som lurade lite halvt synligt bakom några träd.
Plötsligt fick jag ett sms, jag drog upp min mobil ur min ficka. "Är du framme snart? ;P" stod det över skärmen. Från Mira
Jag skrev ihop ett sms tillbaka och skickade iväg. "100 meter kvar". Jag ökade takten och svängde in på skolgården.
Sedan mötte jag Mira i korridoren.
- Vi har kemi första lektionen! sa hon och vi skyndade iväg till kemisalen.
Vi kom lite för sent, men kemiläraren tyckte inte det gjorde så mycket. Vi satte oss och fick lyssna och anteckna.
Jag fick platsen precis bredvid fönstret. Jag kollade ut på träden långt nere längs gatan. Det var verkligen en fin dag.
Det syntes inte en människa så långt ögat kunde se, tills någon dök upp bakom ett gatuhörn. Jag suckade.
Jag funderade på att skolka, för att få njuta av naturen. Jag drömde mig bort, att jag var den där personen där ute.
När lektionen äntligen var slut så hade jag och Mira håltimme, vi satte oss ute på några bänkar och snackade.
- Står han fortfarande kvar? sa jag plötsligt, och la märke till han som jag sett igenom fönstret.
Han stod lutad mot en husvägg i VINTERJACKA! Jag svettades bara av att se honom.
- Vad är det där för freak? Det är ju typ 100 grader varmt! sa Mira irriterat och stirrade på honom.
- Vad väntar han på? sa jag fundersamt.
- Kom nu, vi har Spanska! sa Mira och reste sig.
- Gå du, jag ska skolka. Sa jag och släppte inte blicken från mannen med jackan.
- Gör som du vill, men jag kommer till dig sen efter skolan. sa Mira och gick iväg in till skolan.
Jag såg hur mannen, som bar solglasögon och hade luva uppdragen över huvudet och hög krage vände huvudet mot mig.
Jag fäste blicken i marken, och såg i ögonvrån hur han kollade på klockan. Sedan vände han sig åt mitt håll och började gå mot mig!
Jag låtsades inte kolla och bet mig i underläppen.
- Hi, is it ok if i sit next to you? sa han, med en röst som fick mina ben darra och jag rodna.
- Yeah, sure. If you want... sa jag. Och undrade varför han snackar Engelska.
Han satte sig brevid mig på bänkbordet och kollade ut i naturen. Jag kollade på hur en fågelmamma lärde sina fågelungar att flyga.
De såg otroligt söta ut, mamman dök först och visade hur man skulle göra. Sedan följde ungarna efter, de flaxade oroligt med sina vingar för att hålla sig
i luften, men de föll ned i fågelbadet under. Både jag och mannen skrattade till.
- It's very warm outside... började jag. Why do you wear that jacket?
- Well... uhm... why are you not in your school? sa han och kollade på mig igenom solglasögonen. Han döljde sitt ansikte så mycket han kunde.
- I asked you first! What's your name? sa jag och kollade lite irriterat på honom.
- See, i can't tell you that!! sa han, med en mjuk med bestämd stämma.
Jag svarade inte, vi satt tysta och kollade åt olika håll en lång stund.
- Ok, i will tell you. But first you have to tell me something about you, and you have to promise me to not freak out! sa han och kollade på mig.
- My name is Sandra olofsson. I'm 19 and i'm not in school because i want to be outside, your turn! I won't freak out. sa jag och kollade på honom, han var hemlighetsfull.
Han drog av sig sin jacka och sina solglasögon, jag såg direkt vem det var. Jag blev helt förstenad. Han sträckte fram sin hand.
- Hi, my name is Michael Jackson, and i'm 24 years old. I'm wearing a jacket to hide who i am.
------------------------------------------------------------------------------------
första kapitlet var ganska långt, det skiftar på längen.
Kommentera :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

I LOVE IT SOO MUCH!! MORRE PLEASE!! <3<3<3!!

2011-06-04 @ 23:13:02
URL: http://boymeetagirl.blogg.se/
Postat av: Sazan

jätte bra ! mera mera mera !!!! <3<3

2011-06-04 @ 23:14:55
URL: http://christianbeadlestory.blogg.se/
Postat av: Fisk

jätte bra skrivet! mer tack! <3

2011-06-04 @ 23:19:46
Postat av: Ida

i like it werry much! more! <3<3

2011-06-04 @ 23:21:04
Postat av: emelie

MEEEEEEEEEEEEEER, så himla bra!! :D

2011-06-05 @ 12:38:51
URL: http://www.emelieeconstant.bloggplatsen.se
Postat av: Frida L

Jätte bra! Meeer!! <3<3

2011-06-05 @ 19:06:02
Postat av: Fanny

OMG du är ju bäst på att skriva mer tack!! xD slutar aldrig läsa! <33

2011-06-06 @ 10:01:54
Postat av: Hanan :)

va bra du är på att hitta på berätelser!!

skriv gärna mer... :)<3

2011-06-06 @ 15:00:17
Postat av: LillMaddis

Nice:P



www.nendoroid.blogg.se

2011-12-03 @ 18:29:06
URL: http://nendoroid.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback