The girl is mine (del 12)

Länge sen jag skrev, men nu kmr mera:
----------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 12.
- I don't really like those cloudes... sa Michael och pekade upp mot himlen, några svarta moln var på väg mot oss.
- We better get home before it starts to rain! sa jag och nickar mot honom. Vi packade ihop våra saker, åt upp glassen och började sedan gå.
Pappa hade ju tagit bilen, så vi var tvugna att GÅ hela vägen! Jag tog hans hand, och vi gick på lantvägen. Detta var utanför storstaden.
Regnet kom farande efter en tredjedel av vägen, så vi började springa. Solen ville inte åka bort, så det vart högljudd åska.
- Michael, i'm afraid of the thunder! sa jag oroligt och kollade omkring mig.
- Don't worry, i'm here to take care of you! sa han och stannade. Jag stannade framför honom.
Han log och rodnade lite, han var helt blöt.
- I just need to tell you this... Sandra, i love you! sa han och kollade mig i ögonen.
- Aww, Michael i love you too! sa jag och kramade om honom, han menade det. Jag fick antingen regn eller tårar i ögonen, vi började sedan gå igen.
Det blixtrade till, och ett åskknall hördes.
- Remember, i'll save you! sa han och tog av sig sin skjorta. Han höll den över mitt huvud.
- Michael, you are going to get cold, put that on again!
- I don't want you to get wet! sa han, jag skakade på huvudet.
- I'll be fine! We are home soon, put that on so we can run! Michael tog på sig sin skjorta igen och vi började springa.
Det åskade och blixtrade otroligt mycket, och den klarblå himlen hade försvunnit. Jag ryckte till vid varje knall, men tänkte att Michael fanns med mig. Jag är inte ensam.
Jag fumlade med nycklarna när vi skulle in i huset, men fick upp dörren och vi sprang in. Det var släckt i hela huset, och jag bestämde mig att inte tända.
- Mamma? Pappa? är ni hemma? ropade jag och sparkade av mig mina skor. Jag kollade runt i huset, och hittade en liten lapp.
"Pappa är på jobbet och jag har åkt ut på middag med mina väninnor. Ni har huset för er själva tills klockan 11. Stöka inte ner. Puss Mamma" Jag översatte för Michael, som nickade och log. Vi gick och bytte om till kläder som inte var blöta och satte oss på golvet i mitt rum med en kortlek.
- What can we play? frågade Michael.
- skitgubbe!! utbrast jag.
- What? What's that?
- Oh, i mean... uhm. what's it called? Dirtman?? I'll show you what it is! jag började lägga upp korten som man skulle göra.
- Dirtman? Is that the same game as strip-poker? sa Michael förvånat.
- No! It's not! Jag visade hur man skulle göra, och han hade spelat det förr. Men det hette något annat där han kom ifrån.
Vi spelade i en halvtimme.
- Hey, i think the thunder has stopped, but it's still raining. Do you want to watch a movie? frågade jag och la ihop kortleken.
- Sure, i want to watch a scary movie. A real thriller!! sa han med en mörk röst. Jag slog honom lätt i huvudet och gick till filmhyllan.
Jag tog med mig "a american werewolf in london" och satte i den i VHSen. Sedan kröp jag upp i Michael's knä i min säng.
Jag höll i hans hand, och lutade mig mot honom. Jag hade filmen, men hade aldrig sätt den. Den var jätteläskig, och jag skrek högt flera gånger.
- Uhm, baby, my hand hurts! sa Michael och skrattade. Jag ryckte till hela tiden.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 12.
- I don't really like those cloudes... sa Michael och pekade upp mot himlen, några svarta moln var på väg mot oss.
- We better get home before it starts to rain! sa jag och nickar mot honom. Vi packade ihop våra saker, åt upp glassen och började sedan gå.
Pappa hade ju tagit bilen, så vi var tvugna att GÅ hela vägen! Jag tog hans hand, och vi gick på lantvägen. Detta var utanför storstaden.
Regnet kom farande efter en tredjedel av vägen, så vi började springa. Solen ville inte åka bort, så det vart högljudd åska.
- Michael, i'm afraid of the thunder! sa jag oroligt och kollade omkring mig.
- Don't worry, i'm here to take care of you! sa han och stannade. Jag stannade framför honom.
Han log och rodnade lite, han var helt blöt.
- I just need to tell you this... Sandra, i love you! sa han och kollade mig i ögonen.
- Aww, Michael i love you too! sa jag och kramade om honom, han menade det. Jag fick antingen regn eller tårar i ögonen, vi började sedan gå igen.
Det blixtrade till, och ett åskknall hördes.
- Remember, i'll save you! sa han och tog av sig sin skjorta. Han höll den över mitt huvud.
- Michael, you are going to get cold, put that on again!
- I don't want you to get wet! sa han, jag skakade på huvudet.
- I'll be fine! We are home soon, put that on so we can run! Michael tog på sig sin skjorta igen och vi började springa.
Det åskade och blixtrade otroligt mycket, och den klarblå himlen hade försvunnit. Jag ryckte till vid varje knall, men tänkte att Michael fanns med mig. Jag är inte ensam.
Jag fumlade med nycklarna när vi skulle in i huset, men fick upp dörren och vi sprang in. Det var släckt i hela huset, och jag bestämde mig att inte tända.
- Mamma? Pappa? är ni hemma? ropade jag och sparkade av mig mina skor. Jag kollade runt i huset, och hittade en liten lapp.
"Pappa är på jobbet och jag har åkt ut på middag med mina väninnor. Ni har huset för er själva tills klockan 11. Stöka inte ner. Puss Mamma" Jag översatte för Michael, som nickade och log. Vi gick och bytte om till kläder som inte var blöta och satte oss på golvet i mitt rum med en kortlek.
- What can we play? frågade Michael.
- skitgubbe!! utbrast jag.
- What? What's that?
- Oh, i mean... uhm. what's it called? Dirtman?? I'll show you what it is! jag började lägga upp korten som man skulle göra.
- Dirtman? Is that the same game as strip-poker? sa Michael förvånat.
- No! It's not! Jag visade hur man skulle göra, och han hade spelat det förr. Men det hette något annat där han kom ifrån.
Vi spelade i en halvtimme.
- Hey, i think the thunder has stopped, but it's still raining. Do you want to watch a movie? frågade jag och la ihop kortleken.
- Sure, i want to watch a scary movie. A real thriller!! sa han med en mörk röst. Jag slog honom lätt i huvudet och gick till filmhyllan.
Jag tog med mig "a american werewolf in london" och satte i den i VHSen. Sedan kröp jag upp i Michael's knä i min säng.
Jag höll i hans hand, och lutade mig mot honom. Jag hade filmen, men hade aldrig sätt den. Den var jätteläskig, och jag skrek högt flera gånger.
- Uhm, baby, my hand hurts! sa Michael och skrattade. Jag ryckte till hela tiden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera, snälla! <3

Kommentarer
Postat av: emelieee

jag kan se mike framför mig, blöt och rodnar. omg <3

2011-07-23 @ 19:29:35
URL: http://cupcakee.bloggplatsen.se
Postat av: Appleheadmjj58<3!

Naww vilket gulligt kappittel! mitt favvo hitills! L.O.V.E!! <3<3<3 more please? ;)

Postat av: MikeJr

asså OMG :'D så översött och jag typ garvade ner mig när mike ba: "is thaat some kind of strip-game" eller vad han säger HAHAH! xDD<3333


Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback