The girl is mine (del 36)

Bara för att jag uppdaterade dåligt förut, så kommer nu ett till kapitel :D
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 36
Mamma, pappa och Mira bodde på hotell sålänge. Men de kom över till Jackson-huset varje dag. Och man märkte hur Mira och Marlon föll mer och mer för varandra. De verkade faktiskt kära. Och Mira tyckte att han var snygg. Jag log åt det, nu kunde vi fyra vara tillsammans. Vi kunde ha par middagar och... jag avbröt mina tankar. Michael och jag... är bara vänner. Varje dag fick jag påminna mig själv om varför det var så. Om vi båda döljde känslorna tills de försvann, skulle vi inte bli sårade om man såg den andre med någon annan. Dan ringde och ville träffas. Jag satt i Michaels rum då han ringde. Marlon, Mira, jag och Michael såg på film.
- Visst... vi kan träffas... ska vi mötas i parken? Jag kommer snart. sa jag och log i telefonluren. Michael sneglade på mig.
Jag och Dan var också bara vänner, men nu fick jag faktiskt dejta honom om jag ville. Men attraktionen för honom var borta. Men jag hade beslutat mig för att vara mer kär i honom än i Michael. Eftersom då kanske det skulle bli lättare att vara vän med Michael naturligt.
- I have to go meet a friend, but i'll be back in an hour or so... sa jag efter att jag lagt på. Mira log mot mig. Marlon nickade och Michael kollade fortfarande sådär konstigt på mig. Jag bytte om från mina myskläder till något lite vanligare innan jag gick ut. Sedan träffade jag Dan i parken. Han log mot mig.
Jag hade berättat för Dan hur det hade gått med Michael och mig, och jag sa att vi var bara vänner nu. Dan och jag satte oss vid fontänen med var sin glass och pratade om meteorer och vetenskap. Det var ganska intressant att diskutera det med Dan, för han hade bra argument. Michael visste inte ens om han trodde på månlandningen. "there's no air in space, then how come the flag is moving?" frågade han alltid. Jag vaknade upp från mina dagdrömmar om Michael.
Plötsligt såg jag Michael på andra sidan parken. Han gick där, i endast solglasögon som förklädnad. Vad gjorde han här? Han spionerade väl inte på oss?
- vänta lite Dan... sa jag och kollade misstänksamt på Michael.
- håll den här. sa jag och gav min glass till Dan. Han kollade frågande då jag gick iväg. Jag gick fram till Michael.
- What are you doing here? sa jag till honom.
- I'm waiting for my friend... i didn't knew you were here. sa han och låtsades oberörd. Han vinkade åt ett håll, jag vände mig dit och fick se på Tatum. Jag ville bara slå sönder den slampan, hon var anledningen till att Michael och jag gjort slut! Hur kan han fortfarande träffa henne efter vad som hänt?
- Michael, how dare you meet her again? Michael försökte leka chockad.
- what? But i thought we are aloud to date, cause y' know... we're just friends... sa han och sedan gick han bort till Tatum. Han kastade ett öga på mig.
Han försökte få mig avundsjuk, trodde han att han skulle lyckas. De kramades och han kysste henne på kinden. Okej, han lyckades. Jag ska visa den skitstöveln. Jag gick tillbaka till Dan och fick tillbaka min glass. Jag sneglade över Dans huvud när han talade. tatum och Michael stannade i parken. De stod där på gräsmattan och talade. Hon pillade i sitt hår och log lite extra mycket. Sedan kramades dem, och hans hand låg på hennes rumpa! NEJ NU!
- Dan jag gillar dig verkligen... sa jag och höll fortfarande koll på Tatum och Michael. Jag såg Michael ge mig en blick men sedan låtsas som att han inte alls gjort det.
- gör du? menar du det? sa Dan. Plötsligt såg jag hur Tatum kysste Michael, och han besvarade kyssen. Michael kollade på mig samtidigt, efter reaktion. Jag la blicken på Dan. Jag måste göra något åt detta. Jag böjde mig framåt och kysste honom. Han blev helt paff. Men han besvarade kyssen. Han slängde sin glass i fontänen. Plötsligt stod Michael framför oss, som ett pistolskott. Vi slutade kyssas. Han såg inte precis glad ut. Han harklade sig.
- DON'T THROW GARBIGE IN THE FOUTAIN! sa Michael, han lät rosenrasande.
- wait a minute, YOU'RE MICHAEL JACKSON! Sa Dan, helt uppspelt. Sedan skrek han i falsett och svimmade. Han svimmade ner i fontänen.
- Look what you did! sa jag och försökte få upp Dan.
- so.. this is Dan... sa Michael. Han hjälpte mig få upp honom. Dan hostade upp massa vatten och kollade chockat på Michael.
- this is my ex-boyfriend... Michael... sa jag och pekade på Michael. Dan kollade först på mig, sen på Michael, sen på mig igen.
- Har du dejtat Michael Jackson? Han höll på att svimma igen.
- don't throw any more ice creams in the fountain, ok? sa Michael, nickade, och gick tillbaka till Tatum som satt på en parkbänk.
- han verkade snällare i intervjuer och så... sa Dan, helt chockad över att han nyss pratat med Michael Jackson.
- Uhm... so Dan! sa jag, på engelska och högt för att Michael skulle höra.
- do you want to be my boyfriend now, since i'm single! Michael kollade på mig och tog av sina solglasögon.
- Hey Tatum, here's my sunglasses... to proove that we're now togheter, a couple, we will get married some day! sa då Michael, onödigt högt.
- wow det här händer så fort... vill du verkligen bli tillsammans igen? frågade Dan. Jag kände att detta kommer såra hans känslor. Men då såg jag Michael och tatum kyssas. "Dan, jag är säker." sa jag och log ett falskt leende. Egentligen kände jag mig liten, svag och sårad inombords.
--------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 36
Mamma, pappa och Mira bodde på hotell sålänge. Men de kom över till Jackson-huset varje dag. Och man märkte hur Mira och Marlon föll mer och mer för varandra. De verkade faktiskt kära. Och Mira tyckte att han var snygg. Jag log åt det, nu kunde vi fyra vara tillsammans. Vi kunde ha par middagar och... jag avbröt mina tankar. Michael och jag... är bara vänner. Varje dag fick jag påminna mig själv om varför det var så. Om vi båda döljde känslorna tills de försvann, skulle vi inte bli sårade om man såg den andre med någon annan. Dan ringde och ville träffas. Jag satt i Michaels rum då han ringde. Marlon, Mira, jag och Michael såg på film.
- Visst... vi kan träffas... ska vi mötas i parken? Jag kommer snart. sa jag och log i telefonluren. Michael sneglade på mig.
Jag och Dan var också bara vänner, men nu fick jag faktiskt dejta honom om jag ville. Men attraktionen för honom var borta. Men jag hade beslutat mig för att vara mer kär i honom än i Michael. Eftersom då kanske det skulle bli lättare att vara vän med Michael naturligt.
- I have to go meet a friend, but i'll be back in an hour or so... sa jag efter att jag lagt på. Mira log mot mig. Marlon nickade och Michael kollade fortfarande sådär konstigt på mig. Jag bytte om från mina myskläder till något lite vanligare innan jag gick ut. Sedan träffade jag Dan i parken. Han log mot mig.
Jag hade berättat för Dan hur det hade gått med Michael och mig, och jag sa att vi var bara vänner nu. Dan och jag satte oss vid fontänen med var sin glass och pratade om meteorer och vetenskap. Det var ganska intressant att diskutera det med Dan, för han hade bra argument. Michael visste inte ens om han trodde på månlandningen. "there's no air in space, then how come the flag is moving?" frågade han alltid. Jag vaknade upp från mina dagdrömmar om Michael.
Plötsligt såg jag Michael på andra sidan parken. Han gick där, i endast solglasögon som förklädnad. Vad gjorde han här? Han spionerade väl inte på oss?
- vänta lite Dan... sa jag och kollade misstänksamt på Michael.
- håll den här. sa jag och gav min glass till Dan. Han kollade frågande då jag gick iväg. Jag gick fram till Michael.
- What are you doing here? sa jag till honom.
- I'm waiting for my friend... i didn't knew you were here. sa han och låtsades oberörd. Han vinkade åt ett håll, jag vände mig dit och fick se på Tatum. Jag ville bara slå sönder den slampan, hon var anledningen till att Michael och jag gjort slut! Hur kan han fortfarande träffa henne efter vad som hänt?
- Michael, how dare you meet her again? Michael försökte leka chockad.
- what? But i thought we are aloud to date, cause y' know... we're just friends... sa han och sedan gick han bort till Tatum. Han kastade ett öga på mig.
Han försökte få mig avundsjuk, trodde han att han skulle lyckas. De kramades och han kysste henne på kinden. Okej, han lyckades. Jag ska visa den skitstöveln. Jag gick tillbaka till Dan och fick tillbaka min glass. Jag sneglade över Dans huvud när han talade. tatum och Michael stannade i parken. De stod där på gräsmattan och talade. Hon pillade i sitt hår och log lite extra mycket. Sedan kramades dem, och hans hand låg på hennes rumpa! NEJ NU!
- Dan jag gillar dig verkligen... sa jag och höll fortfarande koll på Tatum och Michael. Jag såg Michael ge mig en blick men sedan låtsas som att han inte alls gjort det.
- gör du? menar du det? sa Dan. Plötsligt såg jag hur Tatum kysste Michael, och han besvarade kyssen. Michael kollade på mig samtidigt, efter reaktion. Jag la blicken på Dan. Jag måste göra något åt detta. Jag böjde mig framåt och kysste honom. Han blev helt paff. Men han besvarade kyssen. Han slängde sin glass i fontänen. Plötsligt stod Michael framför oss, som ett pistolskott. Vi slutade kyssas. Han såg inte precis glad ut. Han harklade sig.
- DON'T THROW GARBIGE IN THE FOUTAIN! sa Michael, han lät rosenrasande.
- wait a minute, YOU'RE MICHAEL JACKSON! Sa Dan, helt uppspelt. Sedan skrek han i falsett och svimmade. Han svimmade ner i fontänen.
- Look what you did! sa jag och försökte få upp Dan.
- so.. this is Dan... sa Michael. Han hjälpte mig få upp honom. Dan hostade upp massa vatten och kollade chockat på Michael.
- this is my ex-boyfriend... Michael... sa jag och pekade på Michael. Dan kollade först på mig, sen på Michael, sen på mig igen.
- Har du dejtat Michael Jackson? Han höll på att svimma igen.
- don't throw any more ice creams in the fountain, ok? sa Michael, nickade, och gick tillbaka till Tatum som satt på en parkbänk.
- han verkade snällare i intervjuer och så... sa Dan, helt chockad över att han nyss pratat med Michael Jackson.
- Uhm... so Dan! sa jag, på engelska och högt för att Michael skulle höra.
- do you want to be my boyfriend now, since i'm single! Michael kollade på mig och tog av sina solglasögon.
- Hey Tatum, here's my sunglasses... to proove that we're now togheter, a couple, we will get married some day! sa då Michael, onödigt högt.
- wow det här händer så fort... vill du verkligen bli tillsammans igen? frågade Dan. Jag kände att detta kommer såra hans känslor. Men då såg jag Michael och tatum kyssas. "Dan, jag är säker." sa jag och log ett falskt leende. Egentligen kände jag mig liten, svag och sårad inombords.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Oh NO! kommentera xD

Kommentarer
Postat av: Saraa.

MERA NUUUUU! :3



Så, en kommentar, nöjd? HAHA nejmen mer. <3

2011-12-26 @ 00:16:39
Postat av: Mikegasm

Nej..... Nu blir rätt par ihop igen okej??!!!

2011-12-26 @ 00:22:35
Postat av: Mrs.JacksonFreak

Ledsen. Kan nt kommentera mycket längre innan jag svimmar. Det var ju skitbr... Svimmat _

2011-12-26 @ 19:01:05

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback