The girl is mine (del 35)

Hejsan! Först vill jag önska er alla en GOD JUL! Hoppas er dag varit bra! Det har iallafall min. Här sitter man helt upproppad av god mat och runt sig har man saker man fått i julklapp. Iallafall, förlåt att jag inte uppdaterat förräns... några dagar sedan. Julen har ju varit så nära och det har varit en del att göra.
Egentligen tycker man ju att detta kapitel borde bli en Jul special! Men så blev det inte... för kapitlet är redan skrivet och jag kan inte hoppa så många månader. Men Julen kommer till där Sandra och Michael befinner sig, bara inte än. Och vi vet ju inte om de kommer fira den tillsammans då. Mycket beror ju på vad som händer nu.
Nu kommer iallafall kapitel 35, God jul och ett Gott nytt år!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 35
Vi satt runt middagsbordet. Jag, Michael, Marlon, Randy, Jackie, Latoya, Janet, Rebbie, Katherine, Joseph, Mira, mamma och pappa. De hade äntligen kommit hit.
Jag log först mot Mira, sedan mot Michael. Mina två bästa vänner.
- tack you for bjuda oss here! sa pappa, hur mycket han än tränat på sin engelska hade den inte blivit mycket bättre. De kollade lite frågande på pappa.
- We're thanking you for inviting us here... sa mamma, hon hade blivit bättre. Alla nickade förstående och log.
- you're welcome, thank you for coming. sa Katherine. Pappa tog mer av potatisgratängen. Joseph sneglade snett på honom. Plötsligt såg jag något hänga nerför pappas näsa. Jag skämdes ihjäl.
- Ehm... pappa, snorkråka... sa jag. De runt bordet förstod inget, utom pappa mamma och mira då. Pappa skrattade lite, tog bort den med Latoyas servett och la sedan servetten på Latoyas fat. Och fortsatte sedan äta. Latoya kollade äcklat på föremålet pappa lagt på hennes tallrik. Jag ville sjunka igenom jorden.
- this mat var very good! sa pappa och nickade.
Jag, Michael, Mira och Marlon gick från bordet medans de andra drack kaffe. Vi satte oss i allrummet och bestämde oss för att spela spel. Vi tog fram pictionary från en hylla och la ut på bordet. Alla trodde ju att Michael och jag fortfarande var tillsammans, men vi var bara kompisar. Men vi var i lag. Mira och Marlon fick vara i lag.
Jag drog en lapp, ordet var "Smelly". Jag log. Jag målade Michael och Quincy lite fort.
- Me! You, person, human! Jag gjorde en pratbubbla från Quincys mun och gjorde honom tydligare.
- US, talking, chatting! gissade Michael. jag suckade med ett leende. Tiden var snart ute! Jag himlade med ögonen.
- MICHAEL C'MON! sa jag. Jag gjorde ett Q över Quincys huvud och ett M över Michaels.
- NO letters! sa Marlon och skrattade.
- QUINCY AND I, QUINCY TALKING, UHM... Q, SMELLY, FUNKI.... då rann tiden ut.
- Yaaay! sa jag och kramade om Michael.
- i was right? Frågade han med ett leende.
- YEAAH! The word was smelly! sa jag. Vi fick poäng. Det var mörkt i vardagsrummet, vi hade några ljus tända på bordet. Miras tur.
Hon började måla ett par strumpor och ett ben.
- socks! Michael Jackson! legs! gissade marlon. Mira gjorde en pil mot där fötterna började.
- ANKLE! Tjöt Marlon. Mira hurrade och satte sig bredvid honom. De gjorde high five och fick poäng. Vi spelade i säkert en timme, sedan sa de äldre att det var fika. Det serverades tårta, pappa vart så hyper att han var tvungen att gå på toa innan han kissade på sig.
- wouldn't it be great if we all could travel? before the summer goes away? sa Katherine medans Jackie tog en bit tårta. Pappa satt redan med grädde upp till öronen. I ögonvrån såg det ut som om han hade odlat vitt skägg.
- that sounds wonderful! sa mamma.
- but vi just åkte hit! It's dyrt to fly! sa pappa. Katherine förstod nog lite mer av pappas engelska nu.
- But we' ll pay for you! Ain't that right Joseph? Sa Katherine. Joseph muttrade lite surt.
- But i got so much work to do... sa Michael och suckade. Han och hans arbete, visst... han behövde arbeta på den nya skivan men arbete kom ALLTID före allt annat.
- Michael, it will be just for a weak, you can write songs while we're there. sa Katherine. "that's true" sa Michael och log. Latoya, Joseph och Rebbie var inte så sugna, men de andra ville väldigt gärna. Någonstans där det inte börjat komma höstluft, nära havet. Där vi kan bo i en stuga nära vattnet. Pappa föreslog skärgården i Sverige. För DÄR hade det ju inte alls börjat bli höst.
- how about, florida... it's still warm there this time of the year. föreslog Katherine. Vi diskuterade väldigt länge. Till slut gick Rebbie och Latoya också med på det. Och Katherine kunde få med Joseph. Pappa var nog mest ute efter en gratis resa, men han ville väldigt gärna med. Och plötsligt, var det bestämt. Om 1 vecka, en liten ö utanför florida som inte så många visste om fanns. Den lilla ön, skulle vi hyra.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 35
Vi satt runt middagsbordet. Jag, Michael, Marlon, Randy, Jackie, Latoya, Janet, Rebbie, Katherine, Joseph, Mira, mamma och pappa. De hade äntligen kommit hit.
Jag log först mot Mira, sedan mot Michael. Mina två bästa vänner.
- tack you for bjuda oss here! sa pappa, hur mycket han än tränat på sin engelska hade den inte blivit mycket bättre. De kollade lite frågande på pappa.
- We're thanking you for inviting us here... sa mamma, hon hade blivit bättre. Alla nickade förstående och log.
- you're welcome, thank you for coming. sa Katherine. Pappa tog mer av potatisgratängen. Joseph sneglade snett på honom. Plötsligt såg jag något hänga nerför pappas näsa. Jag skämdes ihjäl.
- Ehm... pappa, snorkråka... sa jag. De runt bordet förstod inget, utom pappa mamma och mira då. Pappa skrattade lite, tog bort den med Latoyas servett och la sedan servetten på Latoyas fat. Och fortsatte sedan äta. Latoya kollade äcklat på föremålet pappa lagt på hennes tallrik. Jag ville sjunka igenom jorden.
- this mat var very good! sa pappa och nickade.
Jag, Michael, Mira och Marlon gick från bordet medans de andra drack kaffe. Vi satte oss i allrummet och bestämde oss för att spela spel. Vi tog fram pictionary från en hylla och la ut på bordet. Alla trodde ju att Michael och jag fortfarande var tillsammans, men vi var bara kompisar. Men vi var i lag. Mira och Marlon fick vara i lag.
Jag drog en lapp, ordet var "Smelly". Jag log. Jag målade Michael och Quincy lite fort.
- Me! You, person, human! Jag gjorde en pratbubbla från Quincys mun och gjorde honom tydligare.
- US, talking, chatting! gissade Michael. jag suckade med ett leende. Tiden var snart ute! Jag himlade med ögonen.
- MICHAEL C'MON! sa jag. Jag gjorde ett Q över Quincys huvud och ett M över Michaels.
- NO letters! sa Marlon och skrattade.
- QUINCY AND I, QUINCY TALKING, UHM... Q, SMELLY, FUNKI.... då rann tiden ut.
- Yaaay! sa jag och kramade om Michael.
- i was right? Frågade han med ett leende.
- YEAAH! The word was smelly! sa jag. Vi fick poäng. Det var mörkt i vardagsrummet, vi hade några ljus tända på bordet. Miras tur.
Hon började måla ett par strumpor och ett ben.
- socks! Michael Jackson! legs! gissade marlon. Mira gjorde en pil mot där fötterna började.
- ANKLE! Tjöt Marlon. Mira hurrade och satte sig bredvid honom. De gjorde high five och fick poäng. Vi spelade i säkert en timme, sedan sa de äldre att det var fika. Det serverades tårta, pappa vart så hyper att han var tvungen att gå på toa innan han kissade på sig.
- wouldn't it be great if we all could travel? before the summer goes away? sa Katherine medans Jackie tog en bit tårta. Pappa satt redan med grädde upp till öronen. I ögonvrån såg det ut som om han hade odlat vitt skägg.
- that sounds wonderful! sa mamma.
- but vi just åkte hit! It's dyrt to fly! sa pappa. Katherine förstod nog lite mer av pappas engelska nu.
- But we' ll pay for you! Ain't that right Joseph? Sa Katherine. Joseph muttrade lite surt.
- But i got so much work to do... sa Michael och suckade. Han och hans arbete, visst... han behövde arbeta på den nya skivan men arbete kom ALLTID före allt annat.
- Michael, it will be just for a weak, you can write songs while we're there. sa Katherine. "that's true" sa Michael och log. Latoya, Joseph och Rebbie var inte så sugna, men de andra ville väldigt gärna. Någonstans där det inte börjat komma höstluft, nära havet. Där vi kan bo i en stuga nära vattnet. Pappa föreslog skärgården i Sverige. För DÄR hade det ju inte alls börjat bli höst.
- how about, florida... it's still warm there this time of the year. föreslog Katherine. Vi diskuterade väldigt länge. Till slut gick Rebbie och Latoya också med på det. Och Katherine kunde få med Joseph. Pappa var nog mest ute efter en gratis resa, men han ville väldigt gärna med. Och plötsligt, var det bestämt. Om 1 vecka, en liten ö utanför florida som inte så många visste om fanns. Den lilla ön, skulle vi hyra.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
kommentera :) Tycker ni det var dumt att Sandra och Michael gjort slut, eller tyckte ni det var bra? Och ser ni fram emot resan till ön? Kram!

Kommentarer
Postat av: Mikegasm

Asbra! Res till Florida o bli ihop igen!!!!!!!!! Får attack att de inte är ihop hahah <3 du skriver assssssssssbraaaaaaaaaaaaaaaa<3333333333333333333333333333 love

2011-12-25 @ 09:03:00
Postat av: Mrs.JacksonFreak

gdmvhnlvsljov!!!!! Yes! Nu åker de till florida och sitter ensamma vid solnedgången och blir ihop igen och sen .....vet jag nt mer, men det blir HELT KLART skitbra som vanligt!!!!!!!!!!! xD <3 xD xD xD xD xD xD xD xD <3 lägg ut meeerr!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-12-25 @ 16:34:01

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback