The girl is mine (del 34) 2/2

Nu kommer del 2 av kapitel 34 :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 34 (del 2)
*michael's perspektiv, 20 minuter tidigare*
- Quincy, i can't, not right now... sa jag i studion. Jag kunde inte spela in. Allt som kom upp i mitt huvud var en bild där Dan och Sandra hade sex.
Hur hon svek mig, hur hon skrattade och sa att hon älskade Dan. Quincy sa att jag skulle ta en paus och försöka ta det lugnt. Jag gick ut ur studion och satte mig i den öde korridoren. Quincy kom och satte sig bredvid mig.
- What's wrong Smelly? frågade han. Smelly var ett smeknamn, eftersom att som liten sa jag aldrig ordet "funki", eller svor. Jag sa alltid "smelly" istället.
- I miss my girlfriend... she thinks i'm cheated on her. suckade jag.
- why does she think that? frågade Quincy.
- cause i said i loved tatum o neal in my sleep, and when Sandra was here she met tatum, and i think tatum said something to Sandra that was fake. I have not met Sandra since then... she slept at her friends house. sa jag nedstämt.
- Michael, i care about you, and i'm pretty sure things will work out. sa Quincy och såg mig i ögonen.
- i hope so, but she slept at her ex-boyfriends house... sa jag.
- oh.... sa Quincy och klappade mig på axeln. Vi satt och talade ett tag, sedan gick jag till kafeterian och satte mig i en soffa med en tidning. Tatum kom och satte sig bredvid mig. Vad gjorde hon här igen? Hur kommer hon in?
- how did you get in? frågade jag kallt. Hon kollade förvånat på mig.
- I'm tatum o neal, people know we're friends. sa hon och skakade på huvudet. Jag reste mig upp för att lägga tillbaka tidningen och gå därifrån. Jag ville inte tala med henne. Hon hade förstört allt kändes det som, fast det var mitt fel egentligen. Plötsligt kände jag hur Tatum tryckte upp min rygg mot väggen, hon höll fast mig. Jag tänkte trycka bort henne men hon var starkare än jag trodde. Hon pressade sina läppar mot mina, jag höll min mun så stängt som möjligt och kände hur hennes hand letade sig ner över min kropp. Plötsligt såg jag Sandra i ögonvrån, jag vände huvudet mot hennes håll samtidigt som Tatum kysste mig på halsen. Sandras ögon var fyllda av tårar, hon såg besviket och chockat på mig. Hon hade hat i blicken. Sedan gick hon bara iväg. Jag knuffade bort Tatum med nästan all min kraft, sedan sprang jag efter Sandra.
*Sandras perspektiv igen:
Jag gick och försökte att se naturlig ut igenom korridoren.
- Sandra! ropade Michael bakifrån, han kom ikapp mig och tog tag i min arm. Jag slet den ur hans grepp och fortsatte gå. Jag gick i en rask takt, Michael gick efter.
- Sandra, i'm so happy to see you! sa han, jag gick ut ur byggnaden. Och han följde efter. Höstvädret hade börjat komma vid det här laget.
Hela gatan var tom, då vände jag mig om mot honom. Jag var inte ledsen, jag var arg.
- HOW. COULD. YOU?! skrek jag, och slog honom på armen. Hårt, 3 gånger. Jag fortsatte gå en bit till. Han tog sig för armen.
- WAIT! WAIT! sa han och tog åter igen tag i min arm. Jag slet åt mig den och vände mig mot honom. "smält inte nu, du är arg på honom, han kysste henne"
- i didn't kiss her! sa han. Idiot, tror han att jag är blind?
- i saw you. sa jag och svalde hårt.
- no, SHE kissed me! sa han. Jag skakade på huvudet och himlade med ögonen.
- well, you didn't do anything about it, and what were she doing there anyway? Admit it, you're cheating on me! sa jag frustrerat.
- I would never cheat on you! I don't know HOW she got in, i didn't invite her. And all the sudden she was all over me!
- if SHE was all over you, then why didn't you push her off of you? sa jag hotfullt, och kände att jag ville slå till honom.
- i tried, but she's very strong! hey at least i didn't sleep with her! sa Michael tillbaka och spände ögonen i mig.
- what? frågade jag. Vad menade han med det?
- I heard that SOMEONE was at her ex-boyfriends house having sex! You're not that innocent. sa Michael. Jag trodde jag hörde fel.
- that's not true! he was very nice to me, so i just slept over at his apartment cause i refused going back to your house! He's a friend!
Sådär stod vi och grälade, argare och argare blev vi, men sedan lugnade vi ner oss lite. Till slut satt vi på trottoaren och kollade ut mot vägen med tomma ögon.
- what happend to us, where did this jeolousy come from? frågade Michael. Jag ryckte på axlarna. Vi var tysta en lång stund och tänkte.
- Michael, if we were just friends... do you think things would get better? frågade jag. Jag hade så mycket tankar i huvudet. Om vi var vänner, bara för att tag, kanske vi skulle kunna börja på nytt, och slippa all avundsjuka? Vi skulle ha lika roligt, vi skulle vara som bästa vänner... men slippa all avundsjuka.
- why? frågade Michael och kollade på mig, jag vände min blick mot honom.
- i was just thinking... mumlade jag och kollade ut på gatan igen.
- Sandra, we've had our first big fight, this will make us stronger again, we can't give up... problems comes and goes in a realationship! It always will! sa Michael, hans ton var högre än vanligt och han såg orolig ut. Jag kollade på honom.
- Michael, just for a while... to get on the track again. sa jag.
- but we would not be able to kiss, have those wonderful nights or... började han.
- Michael, i'm willing to give up those things, cause we can't keep on in this direction, it's not working out. We won't have to tell our parents, cause we're friends, we can hang out... Michael i love you... but i think this is for the best. sa jag och strök med tummen över hans kind. Han kollade desperat på mig.
- I need you, i love you... viskade han. En tår föll ner för min kind.
- Michael... i'm breaking up with you.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 34 (del 2)
*michael's perspektiv, 20 minuter tidigare*
- Quincy, i can't, not right now... sa jag i studion. Jag kunde inte spela in. Allt som kom upp i mitt huvud var en bild av hur Dan och Sandra... älskade...
Hur hon svek mig, hur hon skrattade och sa att hon älskade Dan. Quincy sa att jag skulle ta en paus och försöka ta det lugnt. Jag gick ut ur studion och satte mig i den öde korridoren. Quincy kom och satte sig bredvid mig.
- What's wrong Smelly? frågade han. Smelly var ett smeknamn, eftersom att som liten sa jag aldrig ordet "funki", eller svor. Jag sa alltid "smelly" istället.
- I miss my girlfriend... she thinks i'm cheating on her. suckade jag.
- why? frågade Quincy.
- cause i said i loved tatum 'o neal in my sleep, and when Sandra was here she met Tatum, and i think Tatum said something to Sandra that was fake. I have not met Sandra since then... she slept at her friends house. sa jag nedstämt.
- Michael, I care about you, and i'm pretty sure things will work out. sa Quincy och såg mig i ögonen.
- I sure hope so, but... she slept at her ex-boyfriends house... sa jag.
- oh.... Vi satt och talade ett tag, sedan gick jag till kafeterian och satte mig i en soffa med en tidning. Tatum kom och satte sig bredvid mig. Vad gjorde hon här igen? Hur kommer hon in?
- how did you get in? frågade jag kallt. Hon kollade förvånat på mig.
- I'm tatum o neal, people know we're friends. sa hon och skakade på huvudet. Jag reste mig upp för att lägga tillbaka tidningen och gå därifrån. Jag ville inte tala med henne. Hon hade förstört allt kändes det som, fast det var mitt fel egentligen. Plötsligt kände jag hur Tatum tryckte upp min rygg mot väggen, hon höll fast mig. Jag tänkte trycka bort henne men hon var starkare än jag trodde. Hon pressade sina läppar mot mina, jag höll min mun så stängt som möjligt och kände hur hennes hand letade sig ner över min kropp. Plötsligt såg jag Sandra i ögonvrån, jag vände huvudet mot hennes håll samtidigt som Tatum kysste mig på halsen. Sandras ögon var fyllda av tårar, hon såg besviket och chockat på mig. Hon hade hat i blicken. Sedan gick hon bara iväg. Jag knuffade bort Tatum med nästan all min kraft, sedan sprang jag efter Sandra.
*Sandras perspektiv igen:
Jag gick och försökte att se naturlig ut igenom korridoren.
- Sandra! ropade Michael bakifrån, han kom ikapp mig och tog tag i min arm. Jag slet den ur hans grepp och fortsatte gå. Jag gick i en rask takt, Michael gick efter.
- Sandra, i'm so happy to see you! sa han, jag gick ut ur byggnaden. Och han följde efter. Höstvädret hade börjat komma vid det här laget.
Hela gatan var tom, då vände jag mig om mot honom. Jag var inte ledsen, jag var arg.
- HOW. COULD. YOU?! skrek jag, och slog honom på armen. Hårt, 3 gånger. Jag fortsatte gå en bit till. Han tog sig för armen.
- WAIT! WAIT! sa han och tog åter igen tag i min arm. Jag slet åt mig den och vände mig mot honom. "smält inte nu, du är arg på honom, han kysste henne"
- i didn't kiss her! sa han. Idiot, tror han att jag är blind?
- i saw you. sa jag och svalde hårt.
- no, SHE kissed me! sa han. Jag skakade på huvudet och himlade med ögonen.
- well, you didn't do anything about it, and what were she doing there anyway? Admit it, you're cheating on me! sa jag frustrerat.
- I would never cheat on you! I don't know HOW she got in, i didn't invite her. And all the sudden she was all over me!
- if SHE was all over you, then why didn't you push her off of you? sa jag hotfullt, och kände att jag ville slå till honom... igen.
- i tried, but she's very strong! hey at least i didn't sleep with her! sa Michael tillbaka och spände ögonen i mig.
- what? frågade jag. Vad menade han med det?
- I heard that SOMEONE was at her ex-boyfriends house having sex! You're not that innocent. sa Michael. Jag trodde jag hörde fel.
- that's not true! he was very nice to me, so i just slept over at his apartment cause i refused going back to your house! He's a friend!
Sådär stod vi och grälade, argare och argare blev vi, men sedan lugnade vi ner oss lite. Till slut satt vi på trottoaren och kollade ut mot vägen med tomma ögon.
- what happend to us, where did this jeolousy come from? frågade Michael. Jag ryckte på axlarna. Vi var tysta en lång stund och tänkte.
- Michael, if we were just friends... do you think things would get better? frågade jag. Jag hade så mycket tankar i huvudet. Om vi var vänner, bara för att tag, kanske vi skulle kunna börja på nytt, och slippa all avundsjuka? Vi skulle ha lika roligt, vi skulle vara som bästa vänner... men slippa all avundsjuka.
- why? frågade Michael och kollade på mig, jag vände min blick mot honom.
- I was just thinking... mumlade jag och kollade ut på gatan igen.
- Sandra, we've had our first big fight, this will make us stronger again, we can't give up... problems comes and goes in a realationship! It always will! sa Michael, hans ton var högre än vanligt och han såg orolig ut. Jag kollade på honom.
- Michael, just for a while... to get on the track again. sa jag.
- but we would not be able to kiss, have those wonderful nights or... började han.
- Michael, i'm willing to give up those things, cause we can't keep on in this direction, it's not working out. We won't have to tell our parents, cause we're friends, we can hang out... Michael i love you... but i think this is for the best. sa jag och strök med tummen över hans kind. Han kollade desperat på mig.
- I need you, i love you... viskade han. En tår föll ner för min kind.
- Michael... i'm breaking up with you.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera <3

Kommentarer
Postat av: Saraa.

SÅDÄR KAN SANDRA BARA INTE GÖRA! Oacceptabelt, helt.

2011-12-21 @ 18:24:31
Postat av: Mrs.JacksonFreak

Men...men...han....hon...de...snyft :'( Håller med Sara...hur kan hon göra sådär??! D: De borde bara fortsätta så blir alla glada och nöjda, sen så slår de ner Tatum tillsammans xD Nu får du få ihop de igen Elvirus! Och det är snabbt för annars DÖÖÖRR jag...för typ hundrade gången ;) Superbra som vanligt! Spara och skriv ut och gör en bok så andra får läsa!

Det är bara synd att ALLA som läser inte kommenterade...man vet ju aldrig om de gillar det lr inte :) Hoppas DU (som inte brukar kommentera) kommenterar nu så Elvira får reda på vad folk verkligen tycker! <3 :D Elvira i just Löööööw you and ya´ stories! <3 :')

2011-12-22 @ 09:51:48
Postat av: Mikegasm

Inte okej. Nej inte nÅnstans. Bli tsm nu.

2011-12-23 @ 22:39:02

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback